رونمایی از McLaren Speedtail سریعترین محصول بریتانیایی

به گزارش خودروبرتر ، خودرو مذکور بانام تجاری McLaren Speedtail دارای حداکثر سرعت 402 کیلومتر در ساعت است و در ضمن قادر است در مدت‌زمان 12.8 ثانیه به‌سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسد.

این مدت‌زمان در حدود 4 ثانیه سریع‌تر از McLaren P1 است که البته آن را باید مرهون طراحی فوق‌العاده و سیستم آئرودینامیک منحصربه‌فرد آن است.

این خودرو دارای ظرفیت 3 نفر است که راننده در جلو و مرکز و دو مسافر در عقب خودرو قرار می‌گیرند که در روبروی راننده یک سیستم بسیار پیشرفته لمسی برای کنترل خودرو قرارگرفته است.

علاوه بر این خودروساز بریتانیایی از پنل های اکتیو دینامیک بهره می‌گیرد که توانایی فعال‌سازی حالت موسوم به Velocity را در پنل های شیشه‌ای بالای خود دارد که از شیشه‌های الکتروکرومی ساخته‌شده است و می‌تواند تنها با لمس یک دکه تیره شود.

در ضمن پنل جلو به‌صورت چرخشی بوده و هر چیزی که راننده می‌خواهد را در کسری از ثانیه در اختیار او قرار می‌دهد.

جزئیات طراحی داخلی McLaren Speedtail

طراحی داخل کابین امکان سفارشی‌سازی بسیاری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد و خریدار در پیش روی خود طیف وسیعی از پکیج‌های سفارشی را دیده و انتخاب می‌کند.

در خارج از کابین، آینه‌های جانبی با دوربین‌های دیجیتال باکیفیت بالا جایگزین شده که کوچک‌تر از آینه‌های معمولی هستند و در ضمن دارای سیستم نمایش وسیع‌تری نیز هستند که به صفحه‌نمایش بر روی داشبورد متصل است.

برای اینکه راننده به‌سرعت های الاتری نیز برسد باید حالت Velocity را فعال کنند تا موتور قدرتمند هیبریدی 1035 اسب بخاری در بالاترین حد بازدهی خود قرار گیرد.

مایکل فلویت مدیرعامل شرکت مک لارن در این مورد می‌گوید:” مک لارن هرگز پیش‌ازاین خودرویی همانند اسپیدتیل نساخته است و در حقیقت این اولین محصول هایپر جی تی ما است که یک ترکیب شگفت‌انگیز از یک خودرو با موقعیت راننده در وسط و سرعت بسیار یالا و امکانات شخصی‌سازی فراوان است”.

به‌هرحال اگر می‌خواهید یک اسپیدتیل برای خود کنار بگذارید متأسفانه مک لارن تنها 106 نسخه از این هایپر جی تی تولید خواهد کرد که همگی با برچسب قیمت 2.25 میلیون دلاری پیش‌فروش شده که به‌طور یقین از جیب بسیاری از ما این مبلغ خارج است.

این خودرو از اول سال میلادی 2020 در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

با هم به تماشای تیزر رسمی رونمایی از این شاهکار بریتانیایی مینشینیم.

 

منبع engadget.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.