سوپرخودرو الکتریکی کروات با شتاب صفر تا صد در تنها 2.6 ثانیه !!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: ریماک (Rimac)، خودروساز اهل کرواسی که صرفا با هدف تولید خودرویی الکتریکی نیرومند بنیان گذاری شده است، چندی پیش به تولید خودروی کانسپت – وان (Concept-one) چراغ سبز نشان داد و همچنین در نمایشگاه بین المللی اتومبیل ژنو 2016 مختصر رونمایی از نسخه نهایی آن کرد، اما حالا این شرکت خودروسازی تازه رشد کرده ادعا می کند که کانسپت – وان می‌تواند در عرض تنها 2.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
جهت آشنایی با این خودروی سوپر اسپرت الکتریکی، باید گفت که این ماشین برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت 2011 معرفی شد و سال گذشته هم شاهد چراغ سبز کمپانی برای تولید آن بودیم تا نسخه نهایی آن در نمایشگاه خودرویی ژنو 2016 رسما رونمایی شود. در داخل کابین این خودرو هم از هیچگونه مواد پلاستیکی استفاده نشده و تنها از قطعات آلومینیومی و فیبرکربنی برای کاهش وزن خودرو در کنار چرم‌های آلکانتارا برای زیبایی درونی کابین استفاده شده است.
برای بخش فنی هم تنها سیستم محرکی الکتریکی در نظر گرفته شده که باتری‌های 82 کیلووات ساعتی آن در بخش مولد قدرتی به حرکت چهار موتور قدرتمند الکتریکی می‌پردازد که در مرکز هر دو محور جلو و عقب واقع شده‌اند. در خروجی هم شرکت سازنده اعلام کرده که به عدد حیرت انگیز 1072 اسب بخاری در کنار گشتاور 1600 نیوتن متری دست پیدا کرده است تا شتابی صفر تا صد 2.6 ثانیه‌ای و شتابی صفر تا 200 حدودا 6.2 ثانیه‌ای در کنار حداکثر سرعت 354 کیلومتر بر ساعت برای این خودرو خلق شود که در این ویدیو به حقایق آن پی خواهید برد.
علاوه بر این‌ها، مدیرعامل ریماک ادعا کرده که به عنوان پروژه بعدی، در حال کار بر روی نسخه S از این خودروست تا با قدرتی 1384 اسب بخاری، حداقل 34 درصد قدرت و عملکردی بهتر نسبت به سلف خود داشته باشد.
در آخر هم شرکت سازنده اعلام کرده که ریماک کانسپت – وان را تنها به تعداد 8 دستگاه تولید خواهد کرد و با قیمتی 742 هزار یورویی، یعنی چیزی معادل 980 هزار دلار به بازار عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.