تانک بوگاتی چگونه بر تسلط بیگانگان بر لامانش پایان داد

بوگاتی و به طور کلی خودروسازان فرانسوی به دنبال این بودند که به سلطه خودروسازان خارجی بر رقابت های لامانش 24 ساعت پایان دهند.

به گزارش خودروبرتر ، از همین روی ژان بوگاتی  پسر موسس شرکت اتوبوگاتی  ابتکار عمل را در دست گرفت و از چندین توسعه دهنده خودروهای اسپرت دعوت به عمل آورد که  یک خودرو اسپرت را توسعه دهند که ضمن اینکه  قادر به طی مسافت های بسیار طولانی و پرفشار باشد ضمن دارای پایین ترین مرکز ثقل نیز باشد.

برای این کار  از شاسی های استاندارد type 57S به همراه یک موتور 3.3 لیتری بوگاتی هشت سیلندر بهره گرفته شد تا موتور 57G Tank قادر باشد تا قدرت پیشرانه 200 اسب بخاری داشته باشد و در ضمن با طراحی آئرودینامیکی منحصر به فرد در بدنه توانست در آزمایشات رکوردهای سرعت را جابجا کند.

این خودرو از ابتدا با موفقیت همراه بود  و اکثر مسابقات را با رانندگی  Jean-Pierre Wimille با موفقیت پشت سرگذاشت که یکی از مهمترین آن، پیروزی 57G Tank در سال 1936 و در رقابت های جایزه بزرگ بود.

بدین ترتیب سوپراسپرت بوگاتی Type 57G Tank در کارخانه این شرکت در مولشیم فرانسه در بین سال های 1936 و 1937 طراحی و در تیراژ تنها 3 عدد ساخته شد.

در رقابت های 24 ساعت لامانش در 19 و 20 ماه جولای 1937، خودروساز فرانسوی دو خودرو در این رقابت ها از این مدل ثبت نام کرده بود که ماشین شماره 1 با رانندگی  Wimille took که یکی از مشهورترین رانندگان آن زمان بود بدین رقابت ها وارد شد  و در مجموع توانست به حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافتی در حدود 3300 کیلومتر را بپیماید.

بدین ترتیب برای نخستین بار یک خودروساز فرانسوی فاتح رقابت های لامانش فرانسوی شد  و همانند یک تانک تمامی رقبای خود را به کناری زد و  به جمع افسانه ها وارد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.