ریماک فرمان بوگاتی را در دست گرفت

پس از ماه‌ها حدس و گمان ریماک، سازنده خودروهای اسپرت الکتریکی در کرواسی توانست تا کنترل بوگاتی را اختیار بگیرد و این دو شرکت جدیدی با نام ریماک- بوگاتی تشکیال دادند که ریماک 55 درصد سهام آن را در اختیار خود دارد.

دفتر مرکزی این شرکت مشترک نیز در کرواسی و در شهر زاگرب مستقر خواهد بود و ماته ریماک بنیانگذار 33 ساله ریماک مدیریت آن را بر عهده خواهد داشت.

ریماک که تقریبا 12 سال پیش شرکت خود را در گاراژ خانه پدری احداث کرد دیگر به یک برند مطرح اروپایی بدل شده است.

ابرخودروساز فرانسوی بوگاتی از سال 2000 در زیر مجموعه فولکس واگن قرار گرفته بود ولی به تازگی برخی از مدیران ارشد فولکس معتقد بودند که هزینه نگهداری و سود دهی این شرکت مناسب نبوده و این بودجه باید در بخش تحقیق و توسعه برقی شدن محصولات برند آلمانی هزینه شود.

برند آلمانی پورشه دیگر عضو گروه فولکس‌واگن ۴۵ درصد از سهام ریماک-بوگاتی را در اختیار میگیرد تا بتواند از دانش فنی ریماک برای توسعه محصولات الکتریکی خود بهره گیرد.

طبق تفاهم به عمل آمده، خط تولید هر دو شرکت ریماک و بوگاتی بدون کوچکترین تغییری به فعالیت خود ادامه خواهند داد و بوگاتی از پیشینه الکتریکی ریماک برای توسعه یک مدل کاملا برقی در چند سال آینده بهره خواهد برد و در کنار آن نیز برند کرواسی از نجربه بیش از یک قرن بوگاتی در ساخت محصولات سوپراسپرت لوکس بهره خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.