خودرو تشریفات دولتی در کشورهای جهان + تصاویر

“یک خودرو تشریفات دولت به صورت استاندارد برای حمل و نقل سران یا رؤسای یک دولت یا کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و در موارد خاص می‌تواند به حمل و نقل و جابه‌جایی مقامات دیگر کشورها که برای بازدید سیاسی به کشوری دیگری سفر کرده‌اند، کمک کند”. این تعریفی است که از خودروی تشریفات ارائه می‌شود و احتمالا مفهوم آن در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است.

به گزارش خودروبرتر، قطعا از اولین و واجب‌ترین گزینه‌هایی که یک خودرو را به بدنه دولت در هر کشوری وصل می‌کند، امنیت آن است. خودروهای تشریفات دولت باید از امنیت و ضریب ایمنی بالا برای حفاظت از مقامات برخوردار بوده و توانایی و شکوه لازم را برای انجام این وظیفه دارا باشند. به همین منظور معمولا لیموزین‌ها، خودروهای اجرایی یا اسپورت برای خدمت‌رسانی انتخاب می‌شوند.

لانچیا ثسیس، خودروی دولت ایتالیا (برای سال ها ثسیس یکی از منحصر به فردترین خودروهای دولتی جهان به شمار می‌آمد)

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

در اغلب مواقع، به دلیل ریسک امنیتی بالایی که برای سرنشینان این خودروها وجود دارد، خودروها با درجات بالایی حفاظت شده و ایمن‌سازی می‌شوند. بنابراین استفاده از لفظ پوشش‌های زرهی یا ضدگلوله برای این وسایل متحرک چندان هم عجیب نیست. این خودروها توسط سازندگان خودرو یا گروه‌های ویژه و متخصص دیگری تجهیز “افترمارکت” می‌شوند. لفظ زرهی که برای خودروهای تشریفات دولت به کار می‌رود به معنای تقویت و مصون‌سازی یک خودروی غیرنظامی است و با آنچه معمولا از یک خودروی ارتشی یا نظامی انتظار می‌رود فرق دارد.

آئودی A8، که برخی مواقع توسط آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مورد استفاده قرار می گیرد

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

زمانی که یک مقام بلندپایه داخلی یا خارجی وارد این خودروها می‌شود، افرادی موتورسوار از گروه‌های ویژه، نیروهای انتظامی یا اعضای نظامی و ارتشی مقامات دولت ومهمان‌هایشان را، در حرکت پشتیبانی می‌کنند.

خودروی رسمی مقام ارشد دولت نیوزلند در سال 2010

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

راننده رئیس جمهور آمریکا، از میان یکی از باتجربه‌ترین اعضای سرویس اطلاعاتی این کشور و راننده رئیس‌جمهور روسیه نیز از از افسران درجه بالای سرویس پشتیبانی فدرال در روسیه انتخاب می‌شوند. نخست‌وزیر بریتانیا نیز راننده‌ای در اختیار دارد که افسر ویژه حفاظتی از سازمان پلیس متروپلیتن است.

این می‌باخ 62 در ماه مارس سال 2011 به عنوان خودروی تشریفات از سوی پادشاه مالزی انتخاب شد

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

در کنفرانس‌های بین‌المللی و بازدیدهای سیاسی و دولتی، اصولا کشور میزبان امنیت حمل و نقل زمینی و امنیت اعضای مهمان را توسط این خودروها تامین می‌کند. اگرچه همان‌طور که پیشتر مطرح شد در همین مواقع برخی از کشورها، خودرو تشریفات خود را به کشور مقصد حمل می‌کنند.

خودروی تشریفات ریاست جمهوری فرانسه، سیتروئن C6

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

کشورهایی که صاحب یک صنعت اتومبیل ملی هستند، در ائتلاف با دولت یکی از صنایع ملی کشور خود را به عنوان سازنده خودرو تشریفات  انتخاب می‌کنند که افتخار بزرگی برای بنگاه اقتصادی مربوطه به شمار می‌آید از طرفی دولت‌ها نیز با افتخار به صنعت اتومبیل کشورشان می‌نازند.

کادیلاک 1، آخرین سری از خودروهای “بیست” به معنای هیولا که برای اولین بار با ورود ترامپ به کاخ سفید مورد بهره‌برداری قرار گرفت

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

پیش از این نیز فورد و کرایسلر برای رؤسای جمهور آمریکا خودرو تشریفات را ارائه کرده‌اند. رهبران شوروی سابق نیز از خودروهای بومی و سفارشی کارخانه کشور خود با نام اختصاری “زیل” بهره می‌بردند. اما پس از فروپاشی شوروی و شرایط نامساعد شرکت زیل رئیس‌جمهور روسیه از این خودروها صرف‌نظر کرد و خودرو‌های کرملین را به مرسدس بنز تغییر داد. اما اینک پوتین یک خودروی جدید ملی را برای سال 2020 به خودروسازان کشورش سفارش داده است.

مرسدس بنز W221، خودروی نهاد ریاست جمهوری آلمان

ویژگی‌های خودروی تشریفات برای وصل به بدنه دولت

امپراطور ژاپن از تویوتا سنتری، نخست‌وزیر ایتالیا از مازراتی، نخست‌وزیر مالزی از پروتون پردانا، رئیس جمهور چک از اشکودا ساپرپ و پادشاهی بریتانیا به شکلی موروثی از بنتلی استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز می‌تواند انتخاب‌هایی بین پژو سیتروئن یا رنو داشته باشد. آلمان‌ها نیز در دریایی از انتخاب برای خودروهای تشریفاتی غرق خواهند شد.

با این وجود خودروهای مورد استفاده تنها خودروهای دولتی این کشورها نیستند و یک دولت در آن واحد گزینه‌های متعددی را در مراسم‌های مختلف و با توجه به سطح اهمیت آن انتخاب می‌کند.  بسیاری از کشورها نیز با توجه به تولید خودروهای داخلی، خودروهای لوکس و برتر کشورهای دیگر را برای موقعیت‌های رسمی خود انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.