ناکام ترین خودرو شهری تاریخ مرسدس

کانال تلگرام خودروبرتر: خیلی قبل‌تر از پیدایش مرسدس بنز A کلاس و یا حتی خیلی قبل‌تر از روی کار آمدن شرکت اسمارت، شرکت خودروسازی مرسدس بنز اولین ایده خودروهای شهری کوچک خود را با مرسدس بنز NAFA در سال 1981 میلادی مطرح کرد.
این خودرو در همان سال معرفی‌اش در سال 1981 میلادی، از لحاظ امکانات در یک سطح قابل قبول قرار داشت، ولی در مدت زمان کوتاهی به خاطر دلایلی نا معلوم، طرح این مرسدس بنز کنار گذاشته شد تا طراحان مرسدس بنز کمی بیشتر بر روی خود ایده خود کار کنند، بلکه محصول نهاییشان مثل خودرویی نصف شده نباشد.
به عبارتی دیگر، این خودرو زمینه سازی برای تولد اتومبیل‌های شهری مرسدس بنز بود، اگر ایده این خودرو به ذهن مرسدس بنز خطور نمی‌کرد، قطعا الان شاهد مرسدس بنزهای A کلاس نبودیم یا به این شکل پیشرفت چشمگیری نداشتند. در سال 1993 میلادی هم برپایه همین خودرو، یک نسخه بهتر و بزرگ‌تر از مرسدس بنز NAFA طراحی شد که طول کلی آن به 2.5 متر می‌رسید، ولی باز هم باعث نشد تا این طرح به مرحله تولید برسد.

16233_1

برای بخش فنی این خودرو در همان سال 1981 میلادی هم یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری در نظر گرفته شده بود که می‌توانست قدرتی 40 اسب بخاری تولید کند که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک، تنها به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شد.

51068_6
این خودرو در برخی مشخصات شباهت نزدیکی به پژو 1007 دارد که مهم‌ترین آن، درب کشویی برای ورود و خروج سرنشینان است. علاوه بر این‌ها، یک سیستم فرمان هیدرولیک هم برای این خودرو در نظر گرفته شده بود که در سال 1981 میلادی کمتر خودرویی از چنین سیستمی بهره‌مند بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.