چه کنیم تا سارقان خودرو دیگر سراغ ماشین عزیزمان نیایند ؟ / اینفوگرافیک

سرقت خودرو و سارقان مشغول در صنف آن به دو گروه حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای تقسیم میشوند که سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و یا در مکان خلوت پارک باشند به سرقت می‌برند.

به گزارش خودروبرتر ،  وسایل نقلیه ای که توسط سارقان غیرحرفه ای سرقت میشود معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آن‌ها و ¬یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرند و خوشبختانه درصد بالایی از این خودرو‌های مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

از سوی دیگر سارقان حرفه‌ای خودرو، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل: قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن درِ خودرو و قفل و زنجیر برخوردار هستند و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند و خودرو‌هایی که توسط این سارقان مورد سرقت قرار می‌گیرند، معمولا به سختی کشف می‌شوند.

چه کنیم تا سرقت خودرو دیگر برایمان کابوس نشود

به هر حال به خوبی میدانیم که حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت خودرو‌ها و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آن ها، تا حد زیادی باعث می‌شود از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه را می‌توان اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت خودرو دانست.

اگر خودرو خود را بسیار دوست دارید و حوصله دوندگی های بعد از سرقت ان را ندارید پس بهتر است توصیه های درج شده در اینفوگرافیک را بسیار جدید بگیرد و در ضمن  از پارک اتومبیل خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند اکیدا خودداری و خودرو را با درب باز یا شیشه‌های پایین و بعضاً قرار داشتن سوئیچ بر روی آن پرهیز کنند

.

 

در پایان نیز فایل pdf پلیش پیشگیری ناجا ضمیمه شده است تا در همه جا آنرا به همراه خود داشته باشید.

پیشگیری ازسرقت خودرو

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.