علت غیب شدن سهیمه بنزین از کارت سوخت + نحوه صحیح سوخت گیری

مدت زمان مدیدی است که کارت های سوخت به جایگاه ها بازگشته است ولی هنوز کاربران از علت غیب شدن سهیمه بنزین از کارت سوخت بعد از سوخت گیری گله دارند و حالا شرکت فراورده های نفتی اعلام کرده است که مشکل در نحوه نادرست سوخت گیری است..

سیستم تعریف شده در شرکت پالایش برای جلوگیری از تخلف های احتمالی و خارج کردن زود هنگام کارت سوخت بنزین در حین فرایند سوخت گیری بنا شده است.

بدین ترتیب اگر راننده پس از پایان سوخت گیری ، ابتدا نازل را بر جای خود گذاشته و بعد از دیدن  عبارت” کارت خود را بردارید” اقدام به خارج کردن کارت سوخت خود نماید ، امکان ندارد حتی یک قطره بیشتر از سهمیه وی کسر شود.

فرایند محاسبه سوخت گیری مهمترین دلیل علت غیب شدن سهیمه بنزین از کارت سوخت

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت فرآورده های نفتی  ،  سامانه هوشمند سوخت در جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت سوخت در حین سوخت گیری ، با وارد کردن کارت در کارت خوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، ابتدا 3.99 لیتر از سهمیه کم کرده و سپس شروع به سوخت رسانی میکند و پس از اتمام پیمانه اول، 3.99 لیتر دیگر از سهمیه کم شده و مجددا سوخت گیری ادامه پیدا میکند و این فرایند تا پایان سوخت گیری ادامه پیدا میکند..

بدین ترتیب اگر شما قبل از اتمام فرایند سوخت گیری اقدام به بیرون کشیدن کارت سوخت خود نمایید مقداری که از 3.99 لیتر باقی مانده است از کارت سوخت شما کم میشود  ، به عنوان مثال اگر دو لیتر سوخت گیری کرده باشید و کارت را بیرون بکشید مقدار 1.99 لیتر از سهمیه شما از بین میرود و اگر دوباره کارت را به داخل کارت خوان برگردانید دوباره سهمیه به کارت سوخت شما اضافه میشود که این علت غیب شدن سهیمه بنزین از کارت سوخت میباشد.

البته شرکت مذکور تاکید کرده است که به مقدار سوخت گیری شده برای شما هزینه اعمال خواهد شد و بدین تریتب از هر کجای فرایند 3.99 لیتری باشید مقدار باقی مانده به دلیل بیرون کشیدن کارت از کارت سوخت شما کسر خواهد شد

بدین ترتیب ، به محض این‌که سوخت‌گیری انجام و نازل سر جایش قرار گرفت، قطع‌کن نازل فعال می‌شود و پیام “لطفا کارت خود را بردارید” روی صفحه مانیتور ظاهر می‌شود که اگر فرد در این زمان کارت خود را خارج کند، هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

به هر حال توصیه ما این است که حتما پس از ظاهر شدن عبارت “لطفا کارت خود را بردارید”، به خروج کارت خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت، ممکن است یک یا دو لیتر کاهش سهمیه برای فرد اتفاق بیفتد و علت این است که هنوز ارتباط قطع‌کن نازل با سامانه برقرار نشده است.

در ضمن طبق اعلام شرکت فرآورده های نفتی، حتی اگر فرد شرایط سوخت گیری را به درستی رعایت نکند، بیش از چهار لیتر از سهمیه فرد کاسته نخواهد شد و اگر افراد متوجه کاهش سهمیه بیش از چهار لیتر در کارت های سوخت خود شدند می توانند این مساله را از طریق سامانه ۰۹۶۲۷ پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.