رونمایی از بوگاتی شیرون اسپرت در نمایشگاه ژنو 2018 / تصاویر

به گزارش خودروبرتر ، خودروساز فرانسوی بوگاتی نسخه جدیدی از Chiron قدرتمند خود را در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش گذاشت که این بوگاتی شیرون اسپرت نامیده شده است که  البته موتور آن بدون نیروی اضافی از موتور سیکلت 8 لیتری، موتور 479 اسب بخار 16 سیلندر آن استفاده می کند که البته سریع تر نبوده و حتی در شتاب صفر تا صد فرقی با نسخه استاندارد ندارد.

شیشه شگفت انگیز  جلو از کربن و به لطف پرینترهای 3 بعدی تولید شده است تا ضمن سبک بودن در حدود 1.4 کیلوگرم  نسبت به نمونه قبلی اولین نمونه در جهان باشد و صادقانه باید اعتراف کنم که شگفت انگیز است.

شیشه سبکتر نیز در پنجره عقب به همراه رفلکتور اگزوز سبک تر باعث شده است تا به همراه ترفندهای کوچکتر در حدود پنج ثانیه سریع تر  نسبت به یک Chiron معمولی در اطراف مسیر نودو مانور بهتری داشته باشد ه چند این رکورد گیری به صورت زنده به نمایش درنیامد.

مشخصات فنی بوگاتی شیرون اسپرت

مدرن‌ترین ابرخودروی بوگاتی، دارای بروزرسانی در سیستم مدیریت گشتاور است تا کنترل دقیقی بر انتقال قدرت روی هر چرخ، به صورت کاملا مستقل از چرخ دیگر میسر شود. این فناوری، به طرز شگفت‌انگیزی بر فرمان‌پذیری شیرون اسپرت در همه‌ی حالت‌های رانندی تاثیرگذار است و می‌تواند مانور خودرو در پیچ‌ها را سریع‌تر کند.

در مجموع در حدود 18 کیلوگرم از خودرو نسبت به نمونه اصلی کاهش وزن داشته است که دلایل این کاهش وزن مربوط به چرخ های سبک وزن جدید، تثبیت کننده فیبر کربنی و پوشش بین کولر و البته نمونه منحصر به فرد شیشه کربنی است که برای اولین بار است که در جهان مورد استفاده قرار میگیرد.

استفان وینکلمن، مدیر ارشد بوگاتی می‌گوید:

شیرون اسپرت، برای مشتری‌های بوگاتی که به دنبال رانندگی اسپرت‌تر با شیرون در مسیرهای پرپیچ و خم هستند، ساخته شده است. آنچه برای ما اهمیت داشت، ثابت نگه‌داشتن شخصیت شیرون در ترکیب آن با عمکلرد فنی، شتاب‌گیری عالی و نهایت سرعت با یک خودروی لوکس بود که قابلیت استفاده‌ی روزانه و راحتی بالا داشته باشد.

در داخل کابین شاهد تم سیاه و سفید هستیم و از الکانترا برای پوشش سقف و صندلی و درب و غیره به مقدار مکفی بهره گرفته شده است  و حتی از فیبر کربن برای داشبود و ستون فرمان نیز بهره گرفته شده است.

قیمت نهایی بوگاتی شیرون اسپرت، ۳.۶۷ میلیون دلار اعلام شده است تا گران‌ترین خودروی در حال تولید دنیا باشد. این محصول، همچنین دارای رنگ‌بندی جدید و متفاوت نسبت به نمونه اصلی خواهد بود. نسخه‌ی نمایش داده شده از بوگاتی شیرون اسپرت در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، با رنگ قرمز ایتالیایی (Italian Red) و کد ۱۶ روی جلو پنجره دیده شد که به تعداد سیلندرها در پیشرانه‌ی W16 این ابرخودرو، اشاره دارد.

 

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.