برترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: مرسدس بنز یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است  و درواقع ایجاد اعتبار کارل بنز با تولید اولین خودرو مناسب در سال ۱۸۸۶ برای این برند کافی است ولی اگر یک شرکت دارای ریشه‌های ۱۲۹ ساله باشد می‌تانیم شرط ببندیم که دارای انواعی از بهترین خودروهای افسانه‌ای در لیست تولیدات خود است به‌طوری‌که محدود کردن لیست به ۱۰ خودرو بسیار دشوار است.

بااین‌وجود ما امیدواریم که توانسته باشیم ۱۰ خودرو از برترین محصولات این برند آلمانی را به‌درستی به خدمت شما معرفی کرده باشیم.

Mercedes-Benz-300-SL

1- ۱۹۵۴-۱۹۶۳ Mercedes-Benz 300 SL

هر خودروساز دارا یک مدل آیکون و نماد برای خود است و حالا ۳۰۰ SL نیز به‌راحتی در بالای لیست ما قرار می‌گیرد که در نسخه‌های جاده‌ای و کوپه د دسترس خریداران است.

به‌هرحال ۳ مدل مرسدس مدرن بهترین سوپر خودروهای این شرکت هستند که عبارت‌اند از SLR McLaren، SLS AMG و AMG GT

به‌هرحال نمی‌توان منکر زرق‌وبرق این خودرو شد که از هر زاویه‌ای قابل‌تشخیص است و با طراحی فوق‌العاده برای درب‌های پروانه‌ای یکی از سریع‌ترین خودروهای عرضه‌شده مرسدس تاکنون است.

در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۳٫۰ لیتری شش سیلندر باقدرت پیشرانه ۲۱۲ اسب بخار هستیم که این کوپه ۲۴۰۰ پوندی دارای حداکثر سرعت‌بالای ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است که در زمان خود فوق‌العاده منحصربه‌فرد بود و مهم‌تر از آن اینکه در طراحی خودرو از هر جنبه‌ای برای عملکرد بالا در نظر گرفته‌شده بود.


Mercedes-Benz-CLK-GTR

2- ۱۹۹۸-۱۹۹۹ Mercedes-Benz CLK GTR

این خودرو با بازگشت مرسدس بنز به رقابت‌های FIA GT1 همراه بود که یکی از بهترین خودروهای اسپرت ساخته‌شده تاکنون است و یکی از معدود وسایل نقلیه دیوانه‌وار تا اواخر دهه ۱۹۹۰ بدون یقین این مدل رؤیایی است.

تنها ۲۶ نسخه از این خودرو مسابقه‌ای ساخته‌شده است و باوجود به اشتراک‌گذاری GTR چندان وجه شباهت بین مدل‌های خودرو نمی‌بینیم.

این خودرو در زیر هود خود دارای یک موتور برجسته V12 با ظرفیت ۶٫۹ لیتری و قدرت پیشرانه ۶۰۴ اسب بخار و گشتاور ۵۷۲ پوند بر فوت است.

به‌هرحال این‌یکی از بهترین خودروهای مسابقه‌ای ساخته‌شده توسط برند آلمانی است که البته در زمان خود هم سریع و هم گران‌قیمت بود.


Mercedes-Benz-500E

3- ۱۹۹۱-۱۹۹۴ Mercedes-Benz 500E

مرسدس بنز مذکور به‌عنوان یک مدل بی‌نهایت اسپرت از سوی برند آلمانی شناخته‌شده است که دارای یک سیستم تعلیق منحصربه‌فرد و ترمزهای بزرگ‌تر در چهارگوشه است و توان آن نیز از یک موتور ۵٫۰ لیتری V8 باقدرت پیشرانه ۳۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۴ پوند بر فوت حاصل‌شده است.

کیفیت ساخت این خودرو بسیار ویژه بود که طراحی و توسعه آن به‌صورت مشترک بین مرسدس بنز و پورشه حاصل‌شده بود و درواقع مدل ۵۰۰E دست‌پرورده پورشه بود که در ضمن بسیار مجلل نیز بود و به تمام فناوری‌های روز زمان خود نیز مجهز شده بود.


Mercedes-Benz-Patent-Motorw

4- ۱۸۸۶ Mercedes-Benz Patent-Motorwagen

این مدل نه‌تنها یکی از وسایل نقلیه مهم در تاریخ مرسدس بنز است بلکه یکی از وسایل نقلیه مهم در طول تاریخ نیز است که برای اولین بار در سال ۱۸۸۶ رونمایی شد و مورخان بسیاری در جهان انرا اولین خودرو مناسب در جهان می‌دانستند.

این خودرو ۳ چرخ دارای یک موتور ۱٫۰ لیتری نصب‌شده در پشت است که این موتور نصب‌شده در چرخ عقب به میزان منحصربه‌فردی ۲/۳ از اسب بخار را تولید می‌کرد و البته کارل بنز به بهبود اختراع خود ادامه داد تا درنهایت این شرکت به موفق‌ترین شرکت خودروساز المانی در امروز بدل شود.


Mercedes-Benz-SSK

5- ۱۹۲۸-۱۹۳۲ Mercedes-Benz SSK

مرسدس بنز SSK اولین خودرو اسپرت واقعی است که در عین شگفتی توسط مؤسس پورشه فردیناند پورشه طراحی‌شده است.

این خودرو بر اساس پلتفرم کوتاه اس جاده‌ای که البته سبک‌تر و زیرک‌تر نسبت به هم سلفان خود بود و دارای یک موتور ۷٫۰ لیتری ماموت شش سیلندر که بستگی به تنظیم دقیق خودرو دارای قدرت پیشرانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار بود و برای سال ۱۹۲۸ قدرت عظیمی به شمار می‌رفت و شگفتی بیشتر اینکه دارای توانایی تولید نیروی گشتاور بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیز بود.


Mercedes-Benz-SLR-McLaren-S

6- ۲۰۰۹ Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss

چه چیزی بهتر از یک سوپر اسپرت زیبا با درب‌های بازشو به سمت بالا که از سوی مک لارن و مرسدس بنز شاهد آن باشیم که در حقیقت یک ادای احترام به ۳۰۰ SLR مسابقه‌ای ساخته‌شده است که سر استرلینگ موس در رقابت‌های ۱۹۵۵ بر پشت فرمان افسانه‌ای آن نشسته بود.

به دلیل فقدان یک سقف و با شیشه جلو، SLR McLaren یک خودرو خیابانی قانونی بود که شبیه به خودرو کلاسیک ۳۰۰ SLR طراحی‌شده بود که البته مدل مک لارن حتی می‌تواند یک پوشش نصب‌شده برای محفظه صندلی مسافر را نیز داشته باشد.

همگام با سایر مدل‌های SLR، در زیر هود این خودرو نیز شاهد یک موتور ۵٫۴ لیتری سوپر شارژ V8 باقدرت پیشرانه ۶۴۰ اسب بخار بودیم.


Mercedes-Benz-190E-2.5-16-E

7- ۱۹۹۰ Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

مرسدس بنز مذکور تنها برای ی هدف ساخته‌شده بود تحت تأثیر قرار دادن BMW M3 در رقابت‌های DTM که در حقیقت این خودرو یک نسخه ویژه و مخصوص از سدان ۱۹۰E جمع‌وجور با موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ باقدرت پیشرانه ۲۳۲ اسب بخاری بود.

در نسخه تکاملی دوم یک کیت خاص بر روی بدنه گنجانده‌شده بود که برای سریع‌تر بودن به‌راحتی به تنظیم بال عقب خود اقدام می‌کرد که نه‌تنها نیروی تعلیق را بهبود می‌بخشید بلکه به کشیده شدن در سرپیچ‌ها را به طرز قابل‌توجهی بهبود می‌بخشید.


Mercedes-Benz-C111

8- Mercedes-Benz C111

شاید کمی غیرمعمول باشد که یک مدل مفهومی و تولید نشده را در این لیست بیاوریم ولی به‌طور یقین یکی از بهترین مدل‌های مفهومی تولیدشده تاکنون است.

مدل مذکور یک آیکون برای مرسدس بنز است و در اصل به‌عنوان یک بستر آزمایشی برای موتورهای دوار آینده در نظر گرفته‌شده است که بدین ترتیب یک‌شکل بسیار متفاوت از مرسدس معاصر را برای اولین بار در ۱۹۶۰ در پیش روی بازدیدکنندگان قرارداد.

در طول دهه بعد، موتورهای مختلفی به C111 قدرت بخشیدند که هرچند این مدل هرگز ساخته نشد ولی یک مدل مفهومی بانام C112 نیز در سال ۱۹۹۱ رونمایی شد که متأسفانه آن خودرو هم هرگز تولید نشد.


Mercedes-Benz-600-Pullman

9- ۱۹۶۴ Mercedes-Benz 600 Pullman

در سال ۱۹۶۳، مرسدس بنز از سدان فوق لوکس خود بانام ۶۰۰ رونمایی کرد که در انواع نسخه‌های محور کوتاه و بلند در دسترس خریداران قرارگرفته بود و زمانی که ما از محور بلند صحبت می‌کنیم به این معنی است که این مدل پول من دارای فاصله بیشتر بین صندلی پنجم و ششم خود بود.

ماشین آن‌قدر بزرگ و سنگین بود که مرسدس یک موتور جدید ۶٫۳ لیتری V8 را باقدرت بالا برای ان تدارک دید و جالب‌توجه‌ترین ویژگی خودرو این بود که صندلی، درب و پنجره‌ها به همراه سقف همگی به‌وسیله یک سیستم هیدرولیکی کنترل می‌شدند.

این مدل پولمن دارای سقف شناور و همچنین فاصله طولانی بین دو محور بود تا یک شاهکار را از سوی برند آلمانی شاهد باشیم.


Mercedes-Benz-SL-65-AMG-Bla

10- ۲۰۰۸-۲۰۱۱ Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

مرسدس بنز SL 65 AMG یک هیولای تمام‌عیار در جاده‌ها است که دارای یک موتور توربوشارژ ۶٫۰ لیتری V12 در زیر هود خود است.

این خودرو با سقف شناور دارای نیروی گشتاور ۷۴۰ پوند بر فوت است ولی این شرکت تنها به SL 65 اکتفا نکرده و پلک سری آن را نیز روانه بازار کرد.

قدرت پیشرانه مدل بک از ۶۰۴ به ۶۶۱ اسب بخار افزایش یافت و البته وزن ان نیز در قیاس با مدل استاندارد در حدود ۵۵۰ پوند کاهش‌یافته بد و بدنه گسترده‌تر و آئرودینامیک تر به همراه سیستم جدید انتقال قدرت و تایرهای جدید و ترمزهای دیوانه‌وار یک رویای کامل را برای خریداران خود رقم‌زده بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.