تویوتا با کانسپت LQ به استقبال المپیک توکیو میرود + تصاویر

خودروبرتر – خودروساز ژاپنی تویوتا  قصد دارد تا در نمایشگاه خودرو توکیو از  کانسپت LQ خود رونمایی کند که جلوه تازه‌ای از ارتباط خودرو با راننده را به نمایش خواهد گذاشت.

کانسپت مذکور بانام LQ  که نخستین بار شرکت ژاپنی در دو سال پیش به‌صورت جزئی اطلاعاتی از آن را منتشر کرد به تولید انبوه نزدیک شده و قرار است تا در تابستان سال آینده برای جابجایی ورزشکاران در المپیک توکیو از آن بهره خواهد گرفت.

Toyota LQ Concept

 

مراقبت از خودرو؛ برق دزدی خودرو و راه کارهای مقابله با آن

کانسپت LQ که یک محصول کاملاً خودران و الکتریکی است با هر بار شارژ قادر به طی مسافت 300 کیلومتر بوده و باهوش مصنوعی فوق‌العاده خود  علاوه بر کنترل خودرو ،  ارتباط نزدیک‌تری با راننده برقرار کرده و سعی در انطباق خودرو با نیازهای او خواهد داشت.

Toyota LQ Concept

هوش مصنوعی یوئی در کانسپت LQ

هوش مصنوعی یوئی با راننده ارتباط کلامی برقرار کرده و با رصد عادت‌های راننده او را بهتر شناخته و خودرو را باسلیقه او منطبق می‌کند و در ضمن با بررسی هشیاری راننده در صورت خسته بودن او با تغییر نور و دما و بوی داخل خودرو باعث ازایش سطح هوشیاری او می‌شود.

در ضمن صندلی‌های هوشمندی نیز با بالش‌های هوایی که در خوددارند به درست نشاندن راننده در هنگام رانندگی کمک می‌کند  و هنگامی‌که خودرو  به‌صورت خودران حرکت کرده و دیگر نیازی به توجه راننده نخواهد داشت و با تنظیم باد بالش‌ها برای راحتی بیشتر راننده و لمیدن ! او کمک خواهد کرد.

کانسپت LQ  دارای چهار سطح خودران بوده و در مناطق جغرافیایی مشخص بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد.

مراقبت از خودرو؛ تنظیم جلوبندی خودرو در خانه

در ضمن خودرو به‌جای نمایشگرهای معمولی، یک فراتاب دارد که همه اطلاعات را روی شیشه ماشین به‌صورت سه‌بعدی نمایش می‌دهد.

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.