آستون مارتین خودرو DB10 جیمز باند را به مزایده می گذارد

برند بریتانیایی آستون مارتین 10 خودرو استفاده شده در جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی Spectre را در معرض حراجی قرار داد.

astonmartin-db10
خودرو مزبور با نام DB10 با هزینه 1 میلیون پوند و در حراجی در لندن انگلستان و در مزایده کریستی در 18 ماه فوریه برگزار خواهد شد.
خودرو DB10 نخستین خودرویی است که به صورت انحصاری برای فیلم جیمز باند تولید شده است و دارای یک موتور 4.7 لیتری V8 به همراه سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی است که حداکثر سرعت ان نیز 305 کیلومتر در ساعت است که که متاسفانه مجوز حضور آن در جاده های عمومی صادر نشده است و از همین روی این خودرو فیبر کربنی فقط مورد علاقه کلکسیونرهای خودرو خواهد بود.
دنیل کریگ بازیگر نقش جیمز باند در این مورد می گوید:” این یک خودرو منحصر به فرد بوده و به طور یقین یک خودرو جیمز باند با اسرار فراوان است”.
شایان ذکر است که درامد حاصل از این مراسم به سازمان خیریه پزشکان بدون مرز تعلق می گیرد.

نکته دیگری که موجب شده است تا این خودرو، منحصربه‌فردتر باشد این است که در شرایط فیلم‌برداری فیلم یادشده، خودروها با تغییراتی در بدنه و موتور روبرو شده بودند ولی تنها دو خودرو از این تغییرات در امان مانده بودند و خودرویی که برای فروش قرار داده شده است، یکی از این دو نمونه بدون تغییر به‌حساب می‌آید.

گفته می‌شود که استون مارتین برای به دست آوردن بالاترین قیمت پیشنهادی برای این خودرو، آن را به مزایده خواهد گذاشت. البته تمامی درآمد فروش این خودرو به مصارف خیریه اختصاص خواهد یافت. این مزایده در روز 18 فوریه (کمتر از یک ماه دیگر) در شهر لندن به انجام خواهد رسید. این مزایده در طی فرایند عرضه نسخه لوری از فیلم شبح انجام خواهد شد تا بیشترین مخاطب را به خود اختصاص بدهد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.