آستون مارتین والهالا سوپراسپرت هیبریدی رونمایی شد

برند بریتانیایی از نخستین مدل از اولین مدل هیبرید-الکتریکی خود با نام آستون مارتین والهالا (Valhalla) رونمایی کرد که البته مدل کانسپت این محصول در سال 2019 به نمایش گذاشته شده بود و در این مدت فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد.

مشخصات فنی آستون مارتین والهالا

سوپر اسپرت آستون مارتین در زیر هود خود دارای یک موتور هشت سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی است که در مجموع قدرت پیشرانه 950 اسب بخاری را رقم زده است.

حداکثر سرعت آستون مارتین والهالا نیز ۳۴۹ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز 2.5 ثانیه اعلام شده است.

لارنس استرول سرمایه گذار کانادایی که به تازگی کنترل آستون مارتین را در دست گرفته است، توبیاس مویرز مدیر بخش AMG در مرسدس-بنز را به مدیریت کارخانه خود منصوب کرد و از او خواست تا استراتژی تازه‌ای برای محصولات آستون مارتین طراحی کند.

از جمله تغییراتی که در این شرکت اجرایی شد لغو پروژه موتور شش سیلندر و استفاده از موتور هشت سیلندر بنز بود. او همچنین والهالا را از یک ماشین مناسب برای پیست به یک سوپرکار خیابانی تبدیل کرد و قیمتش را کاهش داد و البته ظاهر آن نیز نسبت به 2 سال قبل تغییراتی داشته است.

قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند (حدود۸۰۰ تا یک میلیون دلار) فروخته شود. نزدیک‌ترین رقیب این ماشین فراری SF90 است که اولین مدل هیبرید-الکتریکی کارخانه ایتالیایی است. این فراری ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو دارد و قیمت پایه‌اش حدود نیم میلیون دلار است.

والهالا دومین ماشین از سه ماشین موتور وسطی است که کارخانه انگلیسی در برنامه تولید دارد. اولین مدل به نام والکاری یک سوپرکار با تولید بسیار محدود است که از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد. تولید والهالا قرار است از سال ۲۰۲۳ آغاز شود. آستون مارتین یک مدل دیگر به نام ونکوییش هم در برنامه تولید دارد که از دو مدل دیگر ارزان‌تر خواهد بود

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.