آمازون نخستین خودرو خود را رونمایی کرد

تصاویر نخستین خودرو آمازون ابر فروشگاه اینترنتی آمریکایی منتشر شد.

خودرو آمازون با همکاری خودروساز آمریکایی ریویان (Rivian) طراحی و توسعه داده شده است وقرار است از سال آینده در ناوگان تحویل خریدهای اینترنتی آمازون استفاده شود.

طبق اعلام مدیران آمازون ، این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ تولید دی‌اکسید کربن خود را به صفر برساند و استفاده از ماشین‌های الکتریکی برای تحویل خرید‌های مشتریان، گام مهمی برای رسیدن به این هدف است.

این شرکت همراه با فورد از سرمایه‌گذاران اصلی ریویان است و ۴۴۰ میلیون دلار در این خودروساز نوپا سرمایه‌گذاری کرده است. ریویان قرار است تا سال ۲۰۳۰ صدهزار دستگاه از این ماشین باری برای آمازون تولید کند.

مشخصات فنی خودرو آمازون

خودرو آمازون با توجه به نیازهای آمازون طراحی شده است به طوریکه در عقب خودرو شاهد 3 ردیف بار هستیم و راننده میتواند به راحتی از کابین خود به قسمت بار راه پیدا کند.

در ضمن در روبروی راننده دونمایشگر بزرگ قرار داده شده است که مجهز به دستیار هوشمند آمازون یعنی الکسا بوده و گوش به زنگ دستورات صوتی راننده است.

نمایشگرهای مجهز به دستیار صوتی الکسا در خودرو آمازون

ماشین همچنین نمایی ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو را به راننده نشان می‌دهد. آمازون می‌گوید در این ماشین سیستم‌های کمک به راننده در ترافیک و بزرگراه هم قرار داده شده است.

اطلاعاتی درباره قدرت ماشین منتشر نشده اما با توجه به اینکه این ماشین برای تحویل بار در مناطق شهری ساخته شده، انتظار نمی‌رود باتری‌های بسیار قوی با برد طولانی داشته باشد.

آمازون تنها شرکتی نیست که به دنبال ساخت ماشین‌های الکتریکی اختصاصی است. شرکت پست آمریکایی UPS هم در حال اجرای پروژه‌ای مشابه است و قرار است با همکاری یک کارخانه انگلیسی به نام “اریوال” (Arrival) ده هزار وانت الکتریکی به ناوگان خود اضافه کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.