رونمایی از Valkyrie AMR Pro قدرتمندترین محصول تاریخ آستون مارتین

خودروساز بریتانیایی با معرفی نسخه والکری AMR PRO  رکوردهای خود را جابجا کرده و قدرتمندترین محصول تاریخ خود را معرفی کرده است که متاسفانه تنها مختص پیست مسابقه خواهد بود.

به گزارش خودروبرتر، این شرکت که نسخه ابرخودرو والکری رو با همکاری شرکت ردبول سازنده خودروهای فرمول وان توسعه داده بود و حکایت از تمایل بسیار زیاد این شرکت بریتانیایی به ابرخودروهایی با طراحی فضایی دارد این بار خود AMR PRO  را معرفی کرد.

تیراژ این خودرو تنها 25 عدد خواهد بود که  متاسفانه همانطور که پیش بینی میکنیم هر 25 عدد آن به فروش رسیده است.

تمامی خریداران این مدل باید در پیست هایی همچون Circuit of the America آمریکا و Spa-Francorchamps در بلژیک آموزش دیده و گواهی نامه مربوط را دریافت کرده باشند.

طبق اعلام رسمی آستون مارتین حداکثر سرعت این خودرو 402 کیلومتر در ساعت است که این سرعت دیوانه کننده با لاستیک هایی مسابقه ای اسلیک میشلن بر روی چرخ های 18 اینچی که البته ممکن است کمی کوچک به نظر برسد و ترمزهای فیبر کربنی مختص فرمول وان بهره گرفته است.

در زیر هود این ابر خودرو به احتمال بسیار زیاد شاهد یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر شاهد خواهیم بود که قدرت پیشرانه 900 اسب بخاری را برای این خوش ساخت بریتانیایی تدارک دیده است هر چند هنوز مشخصات رسمی این خودرو اعلام نشده است.

خریداران خوش بخت این خودرو می تواندد در سال 2020 بر پشت فرمان این خودرو البته بر روی پیست قرار گیرند.

از نقطه نظر طراحی، ویژگی‌های لوکس مدل جاده‌ای  والکری همانند صفحه نمایش تمام لمسی به خاطر کاهش وزن در والکری AMR Pro حذف شده‌اند.

نیوی مدیر خلاق ردبول در این مورد می گوید:” همیشه برای من مهم بوده است که والکری به عنوان یک ماشین جاده ای دارای بالاترین عملکرد باشد ولی ما تنها با Valkyrie AMR Pro می توانیم یک تکامل بسیار زیاد در برند والکری ایجاد کنیم که بدین ترتیب نسخه جدید به طور قابل توجهی فراتر از نسخه استاندارد است”.

اندی پالمر مدیرعامل آستون مارتین نیز می گوید:” ماشین جدید معیارهای جدیدی برای عملکرد و مهندسی و فناوری تعیین خواهد کرد و ما همچنان دوست داریم تا محدودیت ها را پشت سرگذاریم”.

از سوی دیگر بدنه نیز با استفاده از فیبر کربن غنی شده سبک‌تر شده است وشیشه جلو نیزاز جنس پلی کربنات بوده و همین امر نیز باعث کاهش وزن خودرو شده است و در این میان نباید از سیستم اگزوز جدید نیز غافل شد که سبک‌تر از نمونه بکار رفته در مدل جاده‌ای والکری است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.