عرضه ولوو با اندروید کامل تا 2 سال دیگر

به گزارش خودروبرتر، اولین خودرو ولوو که سیستم اطلاعات و سرگرمی آن به‌طور کامل توسط سیستم عامل آندروید مدیریت و پشتیبانی می‌شود تا دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد تا بدین ترتیب شاهد اولین خودرو ولوو با اندروید کامل باشیم.

در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، یکی از مدیران ارشد خودروساز سوئدی به صورت رسمی اعلام کرد که این خودرو دومین مدل از زیرمجموعه این شرکت به نام پولستار است که خودرو‌های الکتریکی تولید می‌کند.

به هر حال، در چند سال گذشته خودروسازان تلاش کردند تا با ساخت سیستم‌عامل‌های خود در داخل کارخانه، گوگل و اپل را تا حد امکان از خودرو‌های خود دورنگه دارند.

دلیل اصلی عرضه خودرو ولوو با اندروید کامل

متصل شدن خودرو‌ها به شبکه جهانی اینترنت، باعث جمع آوری اطلاعات بسیار زیادی از رانندگان می‌شود که از آنجمله میتوان به اطلاعات سفر و عادت‌های راننده اشاره کرد که از نظر اطلاعاتی ارزش زیادی دارد و این فرصت را به خودروسازان می‌دهد تا با استفاده از این اطلاعات خدمات و کالاهای بیشتری به رانندگان بفروشند. با استفاده از سیستم‌عامل‌های گوگل یا اپل مالکیت این اطلاعات در اختیار شرکت‌های فن‌آوری قرار خواهد گرفت و این فرصت از دست می‌رود.

این در حالی است که اکنون رانندگان فقط می‌توانند با وصل کردن تلفن همراه خود به سیستم عامل خودرو، از بعضی امکانات گوگل یا همان اندروید اتو  یا اپل استفاده کنند. اما چند ماه پیش ولوو اعلام کرد که علاقه‌ای به پول درآوردن از اطلاعات رانندگان ندارد و در عوض می‌خواهد تجربه‌ای شبیه به تلفن‌های همراه را برای آن‌ها فراهم آورد.

هنریک گرین، مدیر بخش تحقیقات ولوو هفته گذشته در دفاع از این تصمیم گفت «مبارزه‌ برای ساخت سیستم‌عاملی به‌خوبی گوگل برنده ندارد. چه دلیلی دارد که خودروسازان بخواهند به این رقابت وارد شوند و به‌اندازه گوگل برای این کار سرمایه‌گذاری کنند؟»

خودروساز سوئدی ولوو تنها شرکتی نیست که درهای محصولات خود را به روی آندروید بازکرده است و گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی تصمیم دارد تا از سال ۲۰۲۱ محصولات خود را به سیستم عامل آندروید مجهز کند و از همین روی این گروه خودروسازی بیش از ده میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌کند و همکاری با گوگل قدرت این شرکت را در کنترل اطلاعات رانندگان بیشتر می‌کند.

متاسفانه خودروسازان آلمانی هنوز در برابر هجوم شرکت‌های فن‌آوری مقاومت می‌کنند که به عنوان مثال میتوان به دایملر و ب‌ام‌و اشاره کرد که به‌تازگی سیستم عامل تازه‌ای برای خودرو‌هایشان ساخته‌اند که مانند هوش مصنوعی گوگل می‌تواند فرمان‌های صوتی رانندگان را درک کند.

منبع theverge.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.