رونمایی از سریعترین ابرخودرو تمام الکتریکی در نمایشگاه ژنو

 ابر خودروی الکتریکی Rimac C_Two  قادر است تا ۱.۸۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساند و به این ترتیب از «تسلا رودستر» هم سریع تر است.

به گزارش خودروبرتر ، شرکت خودروسازی Rimac از طرح اولیه یک ابرخودروی الکتریکی خودرران در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی کرده است که دارای مشخصاتی همچون  موتوری با قدرت پیشرانه 1914 اسب بخاری است تا با این موتور قدرتمند رکوردهای سرعت منحصر به فرد برجای گذارد.

ابر خودرو الکتریکی Rimac C_Two  قادر است تا در ۱.۸۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می رساند. همچنین به گفته شرکت بیشترین سرعت آن ۴۲۰ کیلومتر برساعت است.

در صورت تایید ادعاهای مذکور، Concept Two سریعترین خودروی الکتریکی جهان خواهد بود. به عبارت دیگر این خودرو حتی از «تسلا رودستر» نیز سریعتر است. زیرا رودستر سرعت خود را در ۱.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رساند.

مشخصات فنی Rimac C_Two

به هرحال باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی این خودرو با یکبار شارژ می تواند ۶۴۰ کیلومتر را طی کند. و شرکت سازنده ادعا می کند باتری خودور حاوی ۷ میلیون سلول لیتیومی است و در ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می شود.

طرح اولیه مذکور مجهز به فناوری شناسایی صورت است و راننده می تواند با یک نگاه به خودرو، درهای آن را باز کند  تا بدین ترتیب Concept Two دارای قابلیت های «سطح چهارم خودران» است و به عبارت دیگر می تواند بدون اپراتور انسانی در تمام جاده ها حرکت کند.

شرکت کروات تصمیم دارد ۱۵۰ دستگاه Rimac C_Two بسازد.

منبع Topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.