ناجا: پراید‌ زیر مدل ۸۵ به خاطر مشکل سوئیچ امنیت ندارد

رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه هماش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان های سراسر کشور افزود: از سال 85 به بعد در مورد پراید در مورد سوییچ پراید سرقت کاهش یافت.

سردا محمدرضا مقیمی؛ ادامه داد: از نظر ما پراید زیر مدل 85 امنیت ندارند، موانع و نواقص خوردوها را به مراجع می گویم و قوه قضائیه در این زمنیه با ما همکاری کرده در مورد امنیت و ارتقای امینت خودرو کار شایسته ای انجام شود تا شاهد کاهش سرقت خوردو باشیم.

مقیمی اضافه کرد: در سال های گذشته شیب تند سرقت را داشتیم اما کاهش یافت و امروز در سرقت های مهم منزل طلافروشی خودرو و موتورسیکلت و قطعات خورو و پلاک خودرو و کیف قاپی کاهش داشته و در تمام سرقت‌ها بالغ بر چهار و نیم درصد کاهش داشتیم.

وی افزود: در سرقت های خرد با برنامه ریزی موفق عمل کرده و بالغ بر 4درصد کاهش داشته سات و در تمام وقوعات کاهش داشتیم سرقت موتور با سال گذشته فرقی نداشته و سرقت قطعات خودرو با وجود کاهش و افزایش کشفیات قانع نیستیم.

مقیمی گفت: پایان امسال در بهمن، اسفند مراکز تجاری و اقتصادی فعالتر و حضور مردم افزایش می یابد در این مورد مراکز را قانع کردیم تا از پلیس افتخاری استفاده کنند تا وقوعات کاهش یابد.

بحث سرقت از منازل با افزایش نرخ ارز ارتباط دارد چون مردم ارز می خرند در خانه نگهداری می کنند و با نگهداری این حجم پول و طلا و ارز، خانه به شعبه بانک تبدیل می‌شود و چون اقدامات امنیتی منزل هم کم است، برای سارقان جذابیت ایجاد می‌شود.

وی گفت: باید استفاده صندوق های امانات رونق بگیرند و مردم را باید تشویق کنیم که اسناد و مدارک معتبرشان را در این صندوق ها به امانت بسپارند تا در صورت وقوع سرقت، اموال زیادی به تاراج برده نشود. باید از ایجاد فضای جرم جلوگیری کنیم که برای سارق جذابیتی نداشته باشد تا اقدام به سرقت کند.

سردار مقیمی تاکید کرد: تمام سرقت‌ها از منازل قبلاً وسیله‌ای بود الان سارقان مقدار زیادی ارز و طلا از خانه‌ها انجام می دهند. سارق می داند در همه اتاق خواب‌ها گاوصندوق پر از طلا و ارز و سکه و تابلو فرش های نفیس و عتیقه هست پس دلیلی ندارد این حجم عظیم پول در خانه ها باشد.

رئیس پلیس اگاهی ناجا خاطرنشان کرد: با تفاهم پلیس و بانک مرکزی کسانی که خارج از سیستم اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند با توجه به اطلاعاتی که بانک اعلام می‌کند، پلیس اقتصادی وارد عمل می‌شود.

ماموران نقاطی که ارز به صورت غیر قانونی مبادله می‌شود را رصد می کنند، آمار خوبی از کشفیات داشته‌ایم اما آمار را در ۲ هفته آینده اعلام می‌کنیم در حال حاضر به جنع بندی نرسیده‌ایم که بخواهم آماری را در این زمینه اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.