سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری اینتل در صنعت خودرو خودران

رویای ساخت خودروهای خودران از آن دسته رویاهایی است که سلاطین فناوری را حسابی مشغول خود کرده است و بدون شک در آینده، شاهد تغییرات بسیار زیادی در صنعت خودرو خواهیم بود. از قرار معلوم اینتل هم برای اینکه از قافله عقب نماند برای توسعه خودروهای خودران سرمایه گذاری می‌کند.

برایان کرازنیچ، مدیر عامل شرکت افسانه‌ای اینتل، در نمایشگاه خودرو لس‌وگاس حضور پیدا کرد و طی صحبت‌هایی از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری این شرکت در زمینه توسعه خودروهای خودران خبر داد. این میزان سرمایه‌گذاری نشان از عزم جدی اینتل برای حضور در بازار خودروهای خودران خبر می‌دهد.

البته به این فکر نیافتید که اینتل قصد دارد آستین بالا بزند و یک تنه، خودروی خودران خود را درست کند، اینتل به خوبی می‌داند فرآیند ساخت خودرو به این راحتی‌ها نیست و به همین منظور قصد دارد تا سهمی از سخت‌افزارهای مورد استفاده در خودروهای خودران آینده را از آن خود کند.

اینتل قصد دارد تا ارتباط بهتر، هوش مصنوعی بالاتر و درک ماشینی بیشتر را به همراه امنیت بهتر به خودروهای خودران آینده عرضه کند. به عبارت دیگر همان‌گونه که اشاره شد، اینتل برنامه  دارد تا قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز خودروهای خودران آینده را تامین کند. پیش از این نیز بی‌ام‌دابلیو از همکاری‌های نزدیک این شرکت و اینتل برای ساخت خودروهای خودران خبر داده بود.

جالب اینجاست که مدیر عامل اینتل در صحبت‌های اخیر خود تاکید کرده است تا قصد دارد به شرکت‌های سازنده خودروهای خودران کمک کند تا خودروهایی کاملاً خودکار و هوشمند بسازند. این حرف، در حال حاضر ادعای بسیار بزرگی است که غول‌های خودروسازی زیر آن مانده‌اند. در حال حاضر سیستم‌‌های هوشمندی را در خودروهای تراز اول شاهد هستیم، که به سهولتِ رانندگی کمک می‌کنند، شرکت خودروسازی تسلا و جنرال موتور نیز اقداماتی را برای ساخت خودرو کاملا هوشمند در حال انجام دارند اما هنوز تا رسیدن به این هدف راه درازی باقی مانده است. در این زمینه برای نمونه می‌توان به خودروی خودران گوگل اشاره کرد. گوگل در این پروژه قصد دارد خودرویی را روانه بازار کند که راننده عملا هیچ نقشی در راندن این خودرو نداشته باشد و فرآیند رانندگی به صورت کاملا هوشمند توسط خودرو انجام شود.

اینتل برخلاف اعتباری که در زمینه تولید سخت‌افزار دارد، در زمینه نرم‌افزاری شرکت چندان شناخته شده‌ای نیست، اما به لحاظ نرم‌افزای نیز اینتل اقداماتی را در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و اینترنت اشیا انجام داده است.

درست است که خودروهای خودران هنوز رسما راهی بازار نشده‌اند، اما این صنعت جدید، شدیدا در حال پیشرفت است و به غیر از اینتل سایر شرکت‌های بزرگ نیز به تولید خودروهای خودران علاقه نشان می‌دهند، جالب است بدانید حتی شرکت انویدیا که نام آنرا در کنار کارت‌های گرافیک می‌بنیم با کمک Baidu که یک موتور جستجوی قدرتمند چینی است در حال تحقیق و توسعه پروژه پلتفرم خودرو خودران هستند.

دولت‌ها نیز به خودروهای خودران علاقه زیادی نشان می‌‌دهند و دولت اوباما میزان ۴ میلیارد دلار بودجه را در یک بازه زمانی ۱۰ ساله برای اداره حمل و نقل فدران آمریکا جهت آزمایش و ایجاد قوانین برای خودروهای خودران اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.