موتورسیکلت کاربراتوری از اول مهرماه سرانجام شماره گذاری نمی شود

به دنبال مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ، پلیس راهور ناجا شماره‌گذاری این وسایل نقلیه را از ابتدای مهر ماه، ممنوع اعلام کرد و در حال حاضر موتورسیکلت های کاربراتوری از لیست وسائل نقلیه مجاز مراکز شماره‌گذاری خارج شدند.

بر اساس این گزارش علاوه بر ممنوعیت شماره‌گذاری کاربراتوری از ابتدای مهر ماه، خودروهای گازوئیل سوز درون شهری نیز که نسبت به ارتقاء استاندارد تولید این خودروها به یورو 4 اقدام نکرده و یا دارای فیلتر دوده نیستند، شماره گذاری نخواهند شد.

سرهنگ سعید روحی با تایید این خبر، ممنوعیت شماره‌گذاری‌های اعمال شده را بر اساس مصوبه هیئت وزیران عنوان کرد.

در همین رابطه،احمد دنیا مالی عضو شورای شهر تهران وی با تاکید بر اینکه این وسیله نقلیه برای برخی از افراد اسباب کار زندگی شان محسوب می شود، خاطر نشان کرد: برخی از شهروندان مجبور به استفاده از موتورسیکلت برای گذاران امور زندگی شان هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پلیس راهور چندی پیش از حذف موتورسیکلت های کاربراتوری خبر داده بود، تصریح کرد: این مهم به طور حتم باید انجام شود چرا که موتورسیکلت های کاربراتوری نقش بسیار بالایی در آلودگی هوا ایفا می کنند.

دنیامالی به حمایت شورای اسلامی شهر تهران از این طرح اشاره کرد و ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با این مسئله موافق هستند چرا که حذف  از چرخه ترافیکی شهر، کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد.

وی حذف کامل این وسیله نقلیه از چرخه ترافیک را پاک کردن صورت مسئله دانست و اظهار کرد: این مسئله امکانپذیر نیست چرا که امکان خرید خودرو برای برخی از خانواده ها مقدور نیست و این در حالی است که موتورسیکلت تنها منبع درآمد برخی از خانواده ها است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه موتورسیکلت ها یا باید به سمت برقی برود و یا انژکتوری شود ، اضافه کرد: طرح این مسئله به این دلیل که موتورسیکلت های برقی یکی از عوامل مؤثر در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.