رونمایی یاماها از موتورسیکلت 3 چرخ Niken در نمایشگاه خودرو توکیو

یاماها شرکت معروف ژاپنی که موتورسیکلت هایش بسیار بیشتر از معدود خودروهایش زبانزد جهانیان است محصولات متنوعی را در نمایشگاه خودرو توکیو در پیش روی بازدید کنندگان قرار داده است.

به گزارش خودروبرتر ، بدون تردید جالب ترین محصول به نمایش درآمده از سوی یاماها در نمایشگاه خودرو توکیو ، کانسپت 3 چرخی با نام Niken  است که در حقیقت اولین موتور 3 چرخ یاماها به شمار می رود تا به صورت رصمی ورود این شرکت به وسایل نقلیه 3 چرخ را به صورت رسمی اعلام کند.

وسایل نقلیه 3 چرخ عمدتا دو نوع وسیله نقلیه هستند، خودروهایی که یک چرخ از آنان کم شده است و موتورسیکلت هایی که یک چرخ آنان افزوده شده است.

موتورسیکلت های 3 چرخ چندی است در کشورهای اروپایی و آمریکا مورد استقابل قرار گرفته اند و جوانان و حتی خانم ها به دلیل امنیت و تعادل راحت تر آنان استقبال خوبی از آنان به عمل آورده اند.

این وسایل که به Can-Am Spyder ملقب هستند در امریکا دارای ظاهر خشن تر و بزرگ تری هستند در حالی که محصولات اروپایی و ژاپنی جمع و جور تر هستند و از همین روی دارای قدرت مانور بالاتری نیز هستند.

yamaha در طراحی این موتورسیکلت مرز بین طراحی سنتی و مدرن را در هم آمیخته است به طوری که چرخ عقب یک چرخ استاندارد با سیتم انتقال قدرت سنتی است ولی چرخ های جلو که 15 اینچی هستند دارای طراحی مدرن همانند موتورسیکلت های امروزی و پرقدرت هستند.

طبق اعلام رسمی شرکت ژاپنی نیکان از فناوری LMW  بهره میگیرد که همان سیستم تعادل مثال زدنی ژاپنی به همراه سیستم های تطبیق پذیر جدید است و به عنوان مثال در هنگام گردش در پیچ های تند ، مقاومت کمک فنرها کمتر شده تا دستگاه با یک زاویه ملایم هدایت پذیری بهتری داشته باشد..

البته یاماها اطلاعات چندانی از سیستم فنی این خودرو اعلام نکرده است ولی طبق اخبار منتشر شده، این خودرو دارای قدرت پیشرانه 115 اسب بخاری است که 3 سیلندر بوده و در ضمن در آن از سیستم هیبریدی نیز بهره گرفته خواهد شد..

یاماها هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است که این کانسپت سرانجام وارد خط تولید خواهد شد یا اینکه به سرنوشت سایر 3 چرخ های معرفی شده و ناکام یاماها خواهد پیوست.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.