بیل بردهای هوشمند در بزرگراه‌ها به زودی نصب می شوند

 آیا تاکنون تبلیغات اعصاب‌خردکن در گوگل و فیس‌بوک و.. خاطر شمارا آزرده است ولی به نظر می‌رسد دیگر کم‌کم باید منتظر به پایان رسیدن این تبلیغات باشیم زیرا دیگر شاهد بیل بردهای هوشمند در خیابان ها و بزرگراه ها خواهیم بود.

در آینده نه‌چندان دور، شما بر روی بیل بردهایی که در خیابان‌ها نصب‌شده‌اند با توجه به مدل و سال ساخت خودرو خود در حال رانندگی تبلیغاتی هوشمند را در پیش روی خواهید داشت زیرا شرکت تبلیغات هوشمند Cloudian و شرکت جذب آگهی تبلیغاتی ژاپنی Dentsu بنا بر گزارش‌ها در حال کاربر روی این‌چنین برنامه‌ای هستند.

دو شرکت مذکور در حال آزمایش بیل بردهای هوشمند با نتایج بسیار جالب هستند که در 94 درصد موارد تبلیغ و آگهی درست و مناسب برای رانندگان به نمایش درآمده است.

دستگاه‌های تغذیه هوشمند ذخیره‌سازی از هزاران تصویر خودرو بهره برده است که در حقیقت 4 هزار وسیله نقلیه با سال ساخت و مدل در این سیستم مورد پردازش قرارگرفته است و بدین ترتیب این سیستم هوش مصنوعی قادر به تشخیص الگوی دقیق از وسیله نقلیه حتی در فواصل دورتر است.

هنگامی‌که سیستم یک خودرو را شناسایی کرد آگهی‌نما به مدت 5 ثانیه اقدام به پخش آگهی هدف‌دار می‌کند که انتخاب این تبلیغات منوط به‌وسیله نقلیه است به‌عنوان‌مثال برای یک وسیله نقلیه قدیمی ممکن است آگهی فروش مدل جدیدتر همان وسیله به نمایش دربیاید و یا برای رانندگان کامیون ممکن است از کامیون‌های آینده‌نگرانه به نمایش گذاشته شود.

طرفداران حفظ حریم خصوصی نیز ممکن است در اینجا به جدال و اعتراض دست بزنند ولی این سیستم برخلاف سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراه،  پلاک خودرو را ردیابی نخواهد کرد که البته هرچند بعید نیست با اسکنر پلاک در آینده نزدیک تبلیغات هوشمند با رابطه با سن و سال راننده و مسافران نیز به نمایش دربیاید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.