کامیون تمام الکتریکی Semi Truck تسلا با شتاب صفر تا صد در فقط 5 ثانیه!!

تسلا همان‌طور که قول داده بود امروز اولین کامیون الکتریکی دنیا را معرفی کرد که از یک سوپورخودرو اسپورت نیز آئرودینامیک‌تر است! تسلا سِمی تراک با الهام از خودرو مدل 3 این شرکت و با 18 چرخ طراحی شده است.

به گزارش فارنت،در دنیایی که هنوز خودروهای الکتریکی راه زیادی در پیش دارند ایلان ماسک و شرکت جاه‌طلب و آینده‌نگر تسلا اولین کامیون الکتریکی را رونمایی کرده‌اند. این کامیون کلاس 8 سنگین‌وزن می‌تواند با یکبار شارژ کامل مسافتی معادل 800 کیلومتر را بپیماید و یا با تنها 30 دقیقه شارژ انرژی لازم برای 643 کیلومتر راه را کسب کند. سمی همچنین می‌تواند تنها در 5 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

به گفته ماسک Semi Truck  همچنین قابلیت‌های رانندگی خودکار را نیز به همراه خواهد داشت. باتری این کامیون زیر کابین راننده قرار گرفته و به این ترتیب مرکز ثقل آن را پایین‌تر از کامیون‌های معمولی قرار داده است تا پایداری آن بهبود پیدا کند. سمی همچنین چهار موتور الکتریکی دارد.

در طراحی داخلی Semi Truck ، صندلی سرنشین یا کمک راننده در پشت و سمت راست صندلی راننده قرار گرفته تا از فضا استفاده بهینه‌تری شود. دو مانیتور لمسی بزرگ در دو طرف فرمان قرار گرفته که مانیتور سمت چپ کنترل عملکردها و تنظیمات و همچنین بار را برعهده داشته و مانیتور سمت راست مربوط به کنترل‌های رادیویی و مسیریابی خواهد بود.

شاید مهم‌ترین مزیت یک کامیون الکتریکی همانند Semi Truck عدم آلودگی هوا و همچنین بی‌صدا بودن آن نسبت به تمامی کامیون‌های با سوخت فسیلی باشد. قیمت این کامیون هنوز مشخص نیست اما برای رزرو یکی از آن‌ها باید 5000 دلار پیش‌پرداخت کنید.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.