نگاهی به مرسدس بنز EQA که همانند یک انسان درک می کند!

مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از مدل مفهومی EQA رونمایی کرد که یکی از منحصر به فرد ترین محصولات این نمایشگاه از سوی خودروساز آلمانی بود.

به گزارش خودروبرتر، حالا جزئیات بیشتری از این محصول رویایی و بسیار آینده نگرانه مرسدس منتشر شده است که دیگر باید انرا یک انسان با چهارچرخ بنامیم.

زبان طراحی این خودرو بر اساس فلسفه بسیار معروف Sensual Purity آلمانی بنا شده است که تناسب طراحی و تجمل گرایی بسیار مهم بوده و از همین روی دیگر شاهد لبه های تیز در این خودرو کراس اوور کوچک و جمع و جور هاچ بک نیستیم.

جالبترین نکته در مورد این خودرو بدون تردید فرمان آن است که قادر است دمای بدن راننده ، میزان ضربان قلب، احتمال مصرف الکل و… را در نظر بگیرد.

در ضمن سنسورهای هوشمند در شیشه جلو بکار گرفته شده است که به طور مداوم چشمان راننده را زیر نظر دارند تا در صورت بسته شدن چشمان راننده و یا در زمانی که به جلو نگاه نمی کند کنترل خودرو EQA  را در دستان خود بگیرد.

از همین روی دیتِر تسچه مدیرعامل دایملر بنز اعتقاد دارد که سیستم هوشمند بکار گرفته شده در این خودرو همانند یک انسان، شخص راننده را در زیر نظر دارد.

از لحاظ سخت افزاری مرسدس EQA دارای دو موتور برقی که یکی بر روی محور جلو و دیگری بر روی محور عقب استوار شده است که دارای سیستم شارژ بسیار سریع و منحصر به فردی هستند به طوریکه در کمتر از یکساعت به صورت صد در صد شارژ می شوند و در کمتر از 10 دقیقه انرژی لازم را برای طی نمودن مسافتی در حدود 100 کیلومتر ذخیره خواهند نمود و شما با یک پریز برق معمولی نیز قادر به شارژ کردن خودرو EQA خواهید بود.

باتریهای لیتیوم یونی با یکبار شارژ قادر هستند تا 400 کیلومتر نیرو به خودرو ببخشند که بدین ترتیب این خودرو دارای توان الکتریکی 268 اسب بخار به همراه گشتاور 499 نیوتن بر متر را فراهم آورده و از نقطه نظر شتاب نیز  صفر تا صد آن کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که البته هنوز اطلاعاتی در مورد حداکثر سرعت این خودرو اعلام نشده است.

از نقطه نظر طراحی بدنه خودرو، از ایده های جالبی بهره گرفته شده است و در حقیقت این چراغ های LED هستند که این خودرو را پیش از پیش منحصر به فرد نموده است.

در یک ابتکار به جای جلوپنجره های مشبک معمول شاهد یک پنل بزرگ LED هستیم که در هنگام رانندگی حالت های مختلفی بر روی آن نقش می بندد.

به عنوان مثال در زمانی که خودرو در حالت اسپرت قرار داده می شود شاهد باله های اتشین و در حالت اسپرت پلاس شاهد پره های عمودی بر روی پنل فوق ذکر هستیم.

از سوی دیگر عناصری که در طراحی بصری محصولات فوق مدرن خودروساز آلمانی شاهد هستیم در نمای جانبی و پشت مدل مفهومی به چشم میخورد که مرسدس برای تامین نور آنان از فناوری فیبر لیزری بهره برده تا نور چراغ ها هر چه بیشتر یکسدت بوده و حتی فناوری 3 بعدی نیز در آن بکار گرفته شود.

شایان توجه است که  چراغ های جلو کانسپت EQA لبه های الماسی شکل مشبک بوده و نشان نوستالوژیک مرسدس بنز البته کمی بزرگ نیز در آن خودنمایی می کند.

به هر حال قرار است نخستین سری از این خودرو که ارزان ترین سری این خودرو نیز است با نام EQC  در تابستان 2019 و از کارخانه برمن آلمان تحویل مشتریان شود.

مرسدس بنز به صورت جدی وارد خوزه خودروهای الکتریکی و خودران شده و به طور یقین شاهد رقابت نفسگیری میان این برند خوشنام آلمانی و مدعیانی همچون تسلا و تویوتا و… خواهیم بود که به طور یقنی به نفع مصرف کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.