شاهکار Bentley EXP 100 GT آینده خودروهای لاکچری + ویدئو

خودروبرتر – خودروساز بریتانیایی برای گرامیداشت 100 سالگی خود از یک محصول رویایی با نام Bentley EXP 100 GT رونمایی کرده است که دارای ویژگی هایی همچون سبک درب باز شدن قیچی به سمت بالا همانند دیابلو قدیمی است که لوکس بودن را به نهایت خود رسانده است.

این خودرو  با سبکی جدید از طراحی، آغازگر دوران تازه‌ای از تولید خودروهای لوکس است که در آن مهندسی و هنر با فناوری‌های ارتباطی و دیجیتالی ترکیب شده‌ و یک شاهکار به تمام معنی خلق کرده‌اند.

در بخش‌هایی از اتاق بنتلی EXP 100 GT هم که رنگ بدنه متفاوت است از پوشش رنگ مسی بهره گرفته شده که علاوه بر داشتن جلوه فوق العاده، بکارگیری این فلز در طی 5 هزار سال اخیر توسط انسان اعلام شده  است.

مشخصات فنی Bentley EXP 100 GT

این خودرو که ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد ابعادی بیش از اندازه‌های یک خودرو کوپه اسپورت لوکس دارد و  موتور EXP 100 GT  دارای قدرت1340 اسب بخاری با گشتاور 1490 نیوتن بر متر است که قادر است در مدت زمان ظرف ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که البته حواستان باشد که این خودرو الکتریکی بدون باتری‌ هرگز کار نخواهد کرد و از این رو خودروساز بریتانیایی از باطری‌های با فناوری جدید در این خودرو بهره گرفته است که  این باتری‌ها 5 برابر یک باتری پر ظرفیت امروزی گنجایش دارد و 80 درصد آن با شارژرهای سریع  در 15 دقیقه پر می‌شود تا بدین ترتیب بنتلی  با یک بار شارژ مسافتی حدود 700 کیلومتر را طی کند که در حدود 1/5 زمان مصرف شده برای خودروهای تسلا است.

 

در بخش طراحی شاهد یک سورپرایز جسورانه هستیم که شاهد یک جلو پنجره بزرگ با انبوهی از چراغهای OLED، دو چراغ دوار کریستالی و مه شکن جدید هستیم که طرح چراغهای جلو در بخش عقب در کنار سقف شیشه‌ای منقش به طرحهای زیبا و کابینی بسیار بزرگ، هوشمند و لوکس این خودرو را به یک شاهکار تمام عیار بدل کرده است که چیزی که در واقع ایده اولیه خلق بنتلی EXP100 GT بوده است.

 

استفان سیلاف، مدیر طراحی بنتلی در این خصوص گفت: قصد داریم در آینده ارتباط احساسی بین راننده و خودرو ایجاد کنیم تا لذت حاصل از یک سفر را برای سرنشینان دو چندان سازیم.

مشخصات هوش مصنوعی Bentley EXP 100 GT

این نسخه بنتلی با یک هوش مصنوعی در جایگاه دستیار ارائه می‌‌شود  که این هوش مصنوعی با توجه به حالات رانندگی چیدمان مختلفی از صندلی را برای راننده رقم خواهد زد و با شناسایی راننده، نیازهای وی را سنجیده و در طول رانندگی برای راحتی وی تغییرات لازم را اعمال می‌کند.

در داخل کابین خودرو، حسگرهای بیومتریک مراقبت کامل از راننده را انجام می‌دهند. این حسگرها با بررسی چشم، حالات سر، گردن و کنترل فشار خون، حال نامساعد راننده را به وی هشدار خواهند داد.

این خودرو دارای یک دستیار مصنوعی هوشمند برای راننده است که در کنسول میانی جانمایی شده و با یک قطعه الماس تزیین شده است  و این دستیار هوشمند دارای پنج مد رانندگی خودران مختلف اعم از Enhance، Cocoon، Re-Live و Customize است تا رانندگی کاملا امری اختیاری به نظر بیاید.

این فناوری بدان معنی است که سرنشینان قادر خواهند بود در قسمت عقبی کابین بنشینند و بدون لمس فرمان، از مسیر لذت ببرند و خودروساز بریتانیایی گسترده از چرم طبیعی، چوب، پشم و آلومینیوم استفاده کرده است. بنتلی کاملا به طور هوشمندانه از این مواد در کنار یکدیگر استفاده کرده که این سبک طراحی را نوآوری پایدار نامیده است.

متاسفانه بنتلی اعلام کرده است که هیچ قصدی برای تولید EXP 100 GT مفهومی ندارد ولی به هر حال این مدل مفهومی  و البته رادیکال نشان دهنده آینده محصولات این برند و تکنولوژی فوق مدرن بنتلی خواهد بود.

 

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.