خودرو برقی یک تیم دانشجویی آلمان موفق به ثبت بالاترین رکورد سرعت شد

دانشجویان دانشگاه “انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH)” و “هوخشوله لوزرن” سوئیس موفق به رکورد زنی در شتاب گیری با خودروهای الکتریکی شدند تا سریع ترین خودروبرقی را در گینس ثبت کنند.
اگر شما فکر می‌کنید که تسلا مدل S سریع‌ترین خودروی الکتریکی است، از حالا باید نظرتان را عوض کنید، چون “گریمسل” به طور قابل توجهی سریع‌تر از تسلا هست و توانسته در عرض 1.513 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که خود رکوردی در دنیای الکتریکی را به حساب می‌آید.
با مروری در رکوردهای به ثبت رسیده توسط الکتریکی‌ها، پیدا کردیم که قبل از این خودرو، تیمی از دانشجویان دانشگاه اشتوتگارت آلمان موسوم به “گرین تیم” با ساختن خودرویی شبیه به گریمسل توانسته‌اند رکورد شتاب 1.779 ثانیه‌ای را در فرودگاه ویلهمسهافن آلمان به ثبت برسانند. حال سوئیسی‌ها دست بکار شده‌اند و با تولید خودرویی الکتریکی به نام “گریمسل” توانسته‌اند رکورد جهانی شتاب را در فرودگاه “دابندورف” سوئیس جابجا کنند.
از لحاظ فنی، خودرو برقی گریمسل یکی از شگفتی‌های مهندسی به شمار می‌رود. برای تولید نیرو محرکه این خودرو از چهار موتور عجیب و غریب توپی شکل استفاده کرده‌اند که به صورت ترکیبی حداکثر قدرتی 200 اسب بخاری تولید می‌کند. شاید قدرت تولیدی نسبتا کم به نظر برسد، ولی در عوض به خاطر فرم موتورهای الکتریکی، حداکثر گشتاور سرسام‌آور 1700 نیوتن متری بدست آمده که شتابی صفر تا صد 1.513 را به همراه داشته است. برای ساخت بدنه گریمسل هم از قطعات و شاسی فیبرکربنی حتی در رینگ‌های چرخ استفاده شده که حداکثر وزنی 168 کیلوگرمی بدست آمده است. وزنی که اگر هر یک کلیوگرم آن با قدرت و گشتاور مقایسه شود، نسبت قدرت به وزن 1190 اسب بخاری و نسبت گشتاور به وزن 10 هزار نیوتن متری بدست می‌آید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.