خودرو خودران در جهان تا سال 2020 در جاده‌ها در تیراژ 10 میلیون تردد خواهند نمود

کمپانی‌های خودروسازی مانند مرسدس، بی ام و (بی ام دبلیو با تلفط انگلیسی) وتسلاموتورز در حال حاضر نمونه‌های خوبی از خودرو خودران را عرضه کرده‌اند.

خودرو
کمپانی‌های فناورانه مانند گوگل نیز از سال گذشته خودروی خودران تولیدی خود را راهی جاده‌های کالیفرنیا کردند تا نشان دهند در این راه ثابت‌قدم هستند.
اما آنچه این صنعت را به جلو برده، چیزی نیست جز «هوش مصنوعی» که چشم‌انداز 5 سال آینده را تعیین می‌کند و با پیشرفت‌های بزرگ در این زمینه این قدرت را به کارشناسان داده تا پیش‌بینی‌های خوبی را داشته باشند.
ما دو نوع تماماً خودران و نیمه خودران را در این صنعت مشاهده خواهیم کرد که در جاده‌های مخصوص تا سال 2019 به زندگی عادی خود می‌پردازند.

16-5-10-124351000
پیش‌بینی می‌شود تا 5 سال آینده تعداد خودروهای خودران به 10 میلیون برسد و حتی شمار کشته‌های جاده‌ای نیز در مقایسه با 2014 حدود 2500 مورد نیز کمتر شود.

این در حالی است که همکاری بی.ام.دبلیو و بایدو نیز قطع شده است پیش از این جدایی، هر دو کمپانی فناوری تشخیص خودکاری را توسعه داده بودند که بر اساس آن، خودروی خودران می‌تواند خودروهایی را که با سرعت کم پیش روی آن در حرکت هستند، تشخیص بدهد و در زمان ممکن سبقت بگیرد. هر دو کمپانی ادعا می‌کنند که این فناوری یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که تاکنون در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای خودران توسعه یافته و از ظرفیت‌های رانندگی انسان الگوبرداری می‌کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.