نگاهی به ده محصول برتر در تاریخ تولید بی.ام.دبلیو

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: Bayerische Motoren Werke یا همان بی.ام.دبلیو یکی از دوست داشتنی ترین برندهای خودروسازی در جهان است که به راحتی می‌توان آنرا رقیب سرسختی برای مرسدس بنز برشمرد.

این شرکت به تازگی 100 سالگی خود را جشن گرفته است و ما بد ندیدیم که به معرفی 10 محصول این یک قرن تولید بی.ام.دبلیو بیاندازیم.
به هر حال از مدل Isetta به مدل i8 و از سال ۱۹۱۶ این شرکت سازنده خودرو آلمانی جمعی از بهترین و برترین خودروهای افسانه ای را روانه بازار کرده است و حالا بهترین از بهترین‌ها شاید انتخاب سختی باشد.
کاهش لیست به تنها ۱۰ خودرو برای مارک آبی و سفید شاید یکی از سخت ترین کارها باشد و با این حال ما از نزدیک به یک قرن یک لیست ۱۰ تایی تدارک دیده ایم و به نظر شما هم با ما در این لیست ۱۰ خودرویی موافق باشید.

328
10- BMW 328
این خود و یک خودرو اسپرت واقعی است که در سال ۱۹۳۶ عرضه شد و ما لیست خود را از این خودرو شروع می‌کنیم و در زمان عرضه در سال ۱۹۳۶ موفق به فتح هر گونه مسابقه رانندگی بود که در آن شرکت می‌کرد.
این خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر مستقیم و وزن تنها ۱۸۳۰ پوندی بود که مدل ۳۲۸ دارای قدرت پیشرانه ۷۹ اسب بخاری بود که یک شاهکار فوق العاده در زمان خودش بود.
این خودرو سواری دو سرنشین دارای همان جلوپنجره‌های مشبک دو قلو بی.ام.دبلیو از آن زمان بود.


SL-COUPE
9-BMW 3.0 CSL
یکی از بهترین رقابت‌های ریسینگ در اروپا بدون شک رقابت‌های Touring Car Championship است و از همین روی بی.ام.دبلیو در سال ۱۹۷۲ مدل ۳٫۰CSL را خلق کرد که ادامه دهنده مدل موفق ۳٫۰CS بود.
بی.ام.دبلیو این خودرو را سبک تر کرده و با از بین بردن عایق‌های صدای موتور و بدنه نازک تر انرا اسپرت تر از همیشه طراحی کرد تا نیروی بیشتری از یک موتور ۳٫۰ لیتری داشته باشد.
در سال ۱۹۷۳، مدل مذکور با ظرفیت ۳٫۲ لیتری عرضه شد و دارای یک کیت آئرودینامیکی همانند جد خود بود تا یک ترکیب هیجان انگیز مسابقه ای را رقم بزند.


M-COUPE
8- BMW 1 Series M Coupe
در سال ۲۰۱۱، سری BMW 1 Series M Coupe بدون هیچ گونه عذر و بهانه ای تولد دوباره یافت که یک خودرو راننده محور خودروساز آلمانی بود و همانند مدل ۲۰۰۲ توربو و مدل E30 M3 یک جانشین موفق بود.
M1 کوپه از مدل استاندارد سری ۱ گسترده تر و پهن تر بود و با این وجود وزن خود را در زیر ۳۳۰۰ پوند نگاه داشته بود که قدرت خود را از یک موتور ۳٫۰ لیتری شش سیلندر توربو دریافت می‌کرد که دارای قدرت پیشرانه ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۲ پوند بر فوت بود که تنها با یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته دستی عرضه شد.


2002-TURBO
7- BMW 2002 Turbo
در سال ۱۹۷۳، مدل ۳٫۰CSL تنها مدل اسپرت ورزشی بی.ام.دبلیو نبود زیرا یک محصول قدرتمند دیگر به نام ۲۰۰۲ توربو وجود داشت که یک کلاس جدید در خودروهای جمع و جور در بازار بود و سرانجام یک مسیر موفق را برای بی.ام.دبلیو در تولید سری بسیار موفق ۳ گشود.
به هر حال ۲۰۰۲ توربو یکی از بهترین خودروهای اسپرت بی.ام.دبلیو با یک موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر با قدرت پیشرانه ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ پوند بر فوت است که در میراث بی.ام.دبلیو یه عنوان سازنده خودروهایی با کارایی بالا بدون شک یکی از بهترین‌ها است.


B.M.W-Z4
6- BMW Z8
برای ما سخت است که باور کنیم ولی تولید این محصول رویایی بی.ام.دبلیو در حدود چهار سال در هزاره سوم نیز ادامه داشت که جانشین مدل افسانه ای ۵۰۷ roadster است و از همین روی Z8 با طراحی با خطوط بیار زیبا طراحی خودروهای قدیمی‌را در ذهن متبادر می‌کرد.
قدرت این خودرو از یک موتور ۴٫۹ لیتری V8 ساطع می‌شد که دارای قدرت پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ پوند بر فوت بود که در زمان خود یکی از گران قیمت ترین خودروها بود و یکی از بهترین راه حل‌ها برای درخشیدن در فیلم‌های جیمز باند بود.
به هر حال تنها ۵۷۰۳ نسخه از این خودرو دوست داشتنی ساخته شد.


B.M
5- BMW i8
خودرو مذکور اوج فناوری بی.ام.دبلیو است که یک سوپرخودرو هیبریدی بسیار کارآمد است که با استفاده از یک موتور الکتریکی زوج به یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ ۱٫۵ لیتری متصا شده است.
این خودرو قادر است در حالت بنزینی دارای متوسط مصرف ۷۶ مایل در هر گالن بوده و در حالت الکتریکی خالص قادر به طی مسافت ۱۵ مایل با یک بار شارژ است.
شبیه به خودرویی که از آینده به زمان حال سفر کرده است خودرو i8 یک خودرو اسپرت چهارسرنشین است که به صورت ترکیبی دارای قدرت پیشرانه ۳۵۷ اسب بخاری بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز فقط کمی‌بیشتر از چهارثانیه است و با سیستم کنترل الکتریکی دارای حداکثر سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز است.


M5E34
4- BMW M5 -E34
نسل دوم BMW M5 با نام موسوم به E34 عرضه شد که بسیاری آنرا بهترین مدل عرضه شده M5 تاکنون می‌دادند که در بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ ساخته شد و موفق به حفط وزن خود در زیر ۴ هزار پوند نیز شده بود که با سیستم انتقال قدرت دستی و سیستم محور عقب و یک موتور شش سیلندر قدرتمند دارای ریشه‌های بازگشت به سوپراسپرت افسانه ای M1 را با عملکرد بسیار مناسب دارا بود.
در ابتدا این خودرو با یک موتور ۳٫۶ لیتری با قدرت پیشرانه ۳۱۰ اسب بخار به بازار عرضه شد که سپس در برخی بازارها به یک موتور ۳٫۸ لیتری با قدرت پیشرانه ۳۳۵ اسب بخاری افزایش یافت و برای کاربرانی که به دنبال یک محصول واقعا خاص هستند چند نسخه واگن M5 Touring نیز تولید شد.


507
3- BMW 507
به طور یقین مدل ۵۰۷ یکی از بهترین خودروهای ساخته شده توسط بی.ام.دبلیو تا به امروز است که این خودرو ساخته شده در اواخر ۱۹۵۰ دارای سیستم موتور جلو با محور عقب با یک موتور ۳٫۲ لیتری V8 در زیر کاپوت خود بود.
با وجود این زرق و برق، مدل ۵۰۷ فوق العاده گران بود و تنها ۲۵۲ نسخه از آن ساخه شد و با وجود این آمار فروش کوچک مدل Z8 در طراحی خود نیز از آن الهام گرفته بود که الویس پریسلی یکی از عاشقان سینه چاک آن بود.


B.M.W-M3E30
2- BMW M3 -E30
هنگامی‌که بخش جدید BMW performance راه اندازی شدبا معفی محصول فوق کار خود را آغاز نمود که در اصل برای مسابقات قهرمانی DTM racing معرف شده بود.
در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۲٫۳ لیتری چهارسیلندر بودیم که برای رعایت برخی قوانین خودروهای خیابانی دارای قدرت پیشرانه ۲۱۰ اسب بخاری بود.
ولی مدل M3 حرف‌های بیشتری به غیر از فقط یک ارتقای موتوری بود و به عنوان یک کوپه سری ۳ دارای بروز رسانی‌های آئرودینامیک و سیستم تعلیق و ترمزهای جدید بود که به عنوان یک میراث هنوز هم در بی ام دبلیوهای جدید ردپاهای آنرا احساس می‌کنیم که M2 کوپه آینده می‌تواند ادامه دهنده راه آن باشد.


M1
1- BMW M1
در اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰، بی.ام.دبلیو نخستین سوپرخودرو خود با نام M1 راعرضه کرد که یک خودرو موتور میانی با ظرفیت ۲ سرنشین بود که به عنوان یک مدل پایه برای خودروهای مسابقه ای این شرکت طراحی شده بود.
این خودرو در زیر هود خود دارای یک موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر با قدرت پیشرانه ۲۷۳ اسب بخار بود که یک رقم قابل توجه در اوج بحران‌های نفتی و سوخت بود.
با وجود عملکرد قابل توجه و به یاد ماندنی ممکن است به عنوان جوجه اردک زشت بی.ام.دبلیو از آن یاد شود که البته با عملکرد عالی ان نباید چندان نگران این موضوع باشید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.