همکاری مرسدس و ب.ام.و در صنعت ماشین‌های خودران از ترس دشمن مشترک

19C0541_001

ب‌ام‌و و دایملر، مالک کارخانه مرسدس-بنز، برنامه مشترک خود را برای ساخت فن‌آوری‌های خودران آغاز کردند.

به گزارش خودروبرتر، در پروژه جدید باواریا و اشتوتگارت خودران‌های آتی این دو شرکت به بالاترین فناوری‌های حرکت خودرو در بزرگراه و پارک خودرو بدون نیاز به راننده مجهز خواهند شد.

در این پروژه قرار است سیستم خودران ماشین در بزرگراه‌، پارک ماشین بدون نیاز به راننده و برخی سیستم‌های کمکی دیگر برای سطح چهار از فن‌آوری خودران ساخته شود.

شایان توجه است که بیش از 1200  مهندس از دو کارخانه بنز و ب‌ام‌و در این پروژه مشترک حضور خواهند داشت و خودروها با طراحی خارجی مقیاس‌پذیر ساخته خواهند شد

دو شرکت مذکور اعلام کرده اند که فناوریهای مشترک خود را از سال 2024 در محصولات تولید شده بکار خواهند گرفت و البته پیش تر این دو شرکت اعلام کرده بودند که برای ارائه خدمات کرایه ماشین هم با یکدیگر همکاری می‌کنند.

خودروسازان در ساخت ماشین‌های خودران با شرکت‌های اینترنتی بزرگ مانند آلفابت، مالک گوگل و شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر رقابت می‌کنند زیراهیچکدام از آنها به تنهایی سرمایه کافی برای رویارویی با این شرکت‌های ثروتمند را ندارد و این تهدید مشترک باعث شده رقیبانی قدیمی مانند بنز و ب‌ام‌و را با یکدیگر متحد شوند.

در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، بنز و ب‌ام‌و جنگ تجاری فی‌مابین را تمام شده خوانده و برای ساخت خودران‌های پیشرفته اعلام همکاری کردند. در روزهای گذشته نیز این دو غول خودرسازی آلمان از اقدامات خود در خصوص ساخت پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های خودران‌ سخن گفتند.

انواع کلاس خودروهای خودران و تفاوت آنان

میزان خودران بودن ماشین در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین کاملا بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد.

فن‌آوری خودرانی که اکنون در ماشین‌ها ارائه می‌شود در سطح دو است. در این سطح، راننده حتی هنگام حرکت به صورت خودران هم باید هوشیار باشد.

در سطح چهار، سیستم خودران می‌تواند در محدوده‌ای مشخص مانند بزرگراه یا بخشی از شهر کنترل ماشین را در دست گیرد و به عنوان مثال قادر به تغییر بین خطوط در بزرگراه بوده و تمامی امور خودرو را کنترل می‌کند.

ب‌ام‌و در حال حاضر مشغول توسعه خودران “آی- نکست” در سطح 3 است و قصد دارد این خودروها را  در سال 2021 به تولید برساند. ب‌ام‌و همچنین قادر به ارتقای بخشی از خودروهای خود به سطح 4 خودرانی است.

دایلمر نیز به عنوان شرکت والد مرسدس اولین برنامه خودران در سطح 4 و 5 را تا اخر سال جاری روی برخی از خودروهای لوکس ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.