رهام / تمام چیزهایی که باید در مورد خودرو جدید سایپا بدانید

به گزارش خودروبرتر،  سایپا رهام یک خودروی سدان است که با وزن 1260 و 1330 کیلوگرم در نوع گیربکس خودکار و دنده ایی و با رینگ‌های 15 و 16 اینچی به بازار عرضه می‌شود.

رهام مدت‌زمان 11 تا 12 ثانیه را نیاز خواهد داشت تا به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و مشابه برلیانس H330  حداکثر سرعت آن در حدود 180 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در محصول جدید سایپا، امکانات و ویژگی‌هایی شامل: فرمان برقی، ترمز اضطراری و ای بی اس، سیستم کنترل پایداری، سانروف، 6 کیسه هوا، ایمنی عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، حس‌گر پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه خودکار و… پیش‌بینی‌شده است.

بدین ترتیب شاهد شباهت فراوان این خودرو با برلیانس H330 هستیم تا بدین ترتیب تحت لیسانس برلیانس چین خودرو ملی سایپا تولید شود.

رهام از یک موتور 1650 سی‌سی با استاندارد آلودگی یورو5 بهره‌مند‌است که 113 اسب بخار قدرت و گشتاور 154 نیوتن متری داشته و بناست تا با دو  گیربکس دستی و خودکار به بازار عرضه شود.

در مراسم رونمایی از رهام ، محسن جهرودی مدیرعامل سایپا بابیان اینکه امروز اولین محصول ایرانی بر روی پلت فرم داخلی SP100 بانام رهام معرفی می‌شود خاطرنشان کرد: رهام یک محصول است که در سرزمین اصیل فارس معرفی می‌شود.

جهرودی افزود: علت معرفی رهام در فضای کنونی صنعت و اقتصاد کشور این است که نشان دهیم موضوع تحریم یک جوک است.

شایان توجه است که مراسم معرفی محصول رهام سایپا با حضور استاندار استان فارس، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران گروه خودروسازی سایپا در حاشیه هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.