بهترین خودرو جهان در سال 2022 انتخاب شد

خودرو هیوندای آیونیک ۵ (Hyundai Ioniq 5)   با رای روزنامه‌نگاران خودرو به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۲ جهان انتخاب شد. داوران همچنین آیونیک ۵ را به عنوان بهترین ماشین الکتریکی و بهترین طراحی خودرو سال انتخاب کردند.

بهترین ماشین جهان هر سال همزمان با برگزاری نمایشگاه نیویورک با رای بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار خودرو از ۳۳ کشور انتخاب می‌شود. ماشین‌هایی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند که حداقل ده‌هزار دستگاه از آن در سال تولید شده، قیمتشان کمتر از ماشین‌های لوکس در کلاس خود باشد و حداقل در دو بازار بزرگ جهان عرضه شده باشد.

امسال ۲۸ ماشین برای دریافت این جایزه نامزد شدند که آیونیک ۵ با پشت سرگذاشتن کیا EV6 و فورد موستانگ ماخ‌ E به این مقام دست کرد.

امسال داوران مرسدس-بنز EQS را به عنوان بهترین ماشین لوکس، آئودی ئی-ترون GT را به عنوان بهترین ماشین اسپرت و تویوتا یاریس کراس را به عنوان بهترین ماشین شهری انتخاب کردند.

بهترین طراحی سال توسط ‌شش کارشناس سرشناس از کشورهای آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ژاپن انتخاب شد. آئودی ئی-ترون GT و کیا EV6 دو ماشین دیگری بودند که به مرحله آخر این رقابت رسیدند.

در بخش ماشین‌های شهری،‌ در کنار تویوتا یاریس کراس، اپل موکا و فولکس‌واگن تایگان به مرحله نهایی رسیدند. در بخش بهترین ماشین لوکس سال هم ب‌ام‌و iX و جنسیس GV70 با مرسدس-بنز رقابت کردند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.