راه کارهای موثر برای از بین بردن بخار شیشه خودرو

به طور یقین اگر در شب‌های سرد و بارانی رانندگی کرده باشید و یا اینکه هوای بیرون از خودرو سرد تر از داخل خودرو باشد حتما شما هم تجربه‌ بخار شیشه خودرو را داشته‌اید.

بخار گرفتن شیشه‌ها مانع از دید می‌شود و حتی رانندگی را غیر ممکن می‌کند و باعث به خطر افتادن امنیت شما و کاربران مسافر خواهد شد.

در شرایطی که دید کاربر راننده محدود شود، رانندگی بسیار سخت و پُر ریسک است. خوشبختانه برای جلوگیری از بخارکردن شیشه‌های خودرو راهکارهای گوناگونی وجود دارد.

چند راهکار ساده برای جلوگیری واز بین بردن بخار شیشه خودرو

بهترین و راحتترین کار در این خصوص این است که شیشه خودرو را کمی پایین بکشید تا مانع از تشکیل بخار بر روی شیشه خودرو شود.

راه کار موثر دیگر در جهت جلوگیری از بخار شیشه خودرو بهره بردن از سیب زمینی است که با نصف کردن سیب زمینی آنرا بر روی تمام سطوح شیشه ای که قبلا به خوبی تمیز شده است بکشید و منتظر باشید تا شیشه به صورت کامل خشک شود.

راه کار دیگر استفاده از صابون و یا کرم های اصلاح هست بدین ترتیب که یک پارچه نرم را به آن ها آغشته کنید و کمی بر روی آن آب بپاشید تا کف کند و سپس آنرا بر روی سطوح مختلف شیشه بکشید و در انتها نیز با یک دستمال خشک آنرا به صورت کامل پاک کنید.

البته شما میتوانید با روشن کردن بخاری خودرو باعث بالاتر رفتن دمای شیشه خودرو شوید و از ایجاد رطوبت بر روی آن جلوگیری کنید.

به هر حال وجود هرگونه گرد و غبار بر روی شیشه به جذب ذرات بخار کمک فراوانی می‌کند و بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از بخار کردن شیشه‌ خودرو تمیز کردن مدام آن خواهد بود تا دردسرهای بعدی را نداشته باشید.

سیلیکاژل ماده ای موثر برای جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو

سیلیکاژل ماده ای جاذب آب است که قدرت جذب آن بسیار زیاد است و میتواند بخار آب موجود در هوا را نیز جذب کند.

از سیلیکاژل در موارد زیادی برای گرفتن رطوبت استفاده میشود و یکی از بیشترین کاربردهای آن که همه تا بحال دیده اند، استفاده از سیلیکاژل در جعبه های کفش است که به صورت کیسه های 2-5 گرمی قرار دارند.

سیلیکاژل ماده ای بسیار موثر برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

در ضمن شما میتوانید از سیلیکاژل برای جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو استفاده کرد و شما میتوانید از کیسه های چند گرمی آن استفاده کرده و آنها را روی داشبورد و زیر شیشه جلو ماشین قرار داد تا بخار را جذب خود کند و شیشه ماشین بخار نگیرد.

شما میتوانید یک جوراب خوشگل انتخاب کرده و حدود 100تا 200 گرم سیلیکاژل درون آن بریزید و انتهای جوراب را گره زده و آنرا روی داشبورد ماشین نیز قرار دهید.

لازم به توجه است که این مواد پس از مدتی آب زیادی به خود جذب کرده و ظرفیت جذب آب آنها کاهش می یابد و در این مواقع لازم است که سیلیکاژل درون جوراب عوض شده و سیلیکاژل جدیدی جایگزین آن شود.

البته شما میتوانید با دادن گرما، آب سیلیکاژل ها را از آنها خارج کرد و دوباره از آنها بهره ببرید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.