دایناسور وحشی 8 سیلندر رونمایی شد

خودروساز آمریکایی دوج رم از وانت جدیدی با نام یک دایناسور وحشی با نام تجاری RAM TRX رونمایی کرده که ادعا میکند سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت جهان است.

مهندسان کارخانه رم با اشاره به نام دایناسور درنده، آنرا تی‌رکس تلفظ می‌کنند که البته شایعه ساخت TRX از چهار سال پیش در محافل خودروسازی شنیده می‌شد. رم در سال ۲۰۱۶ کانسپتی از این ماشین را نمایش داد، اما با وجود استقبال بسیار خوب از آن، دوج تصمیم گرفت تا ماشین را براساس نسل بعدی وانت ۱۵۰۰ بسازد.

مشخصات فنی RAM TRX

شتاب صفر تا صد وانت RAM TRX کمتر از چهار و نیم ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

قدرتمندترین پیکاپ آمریکایی دارای مشخصات فنی همچون قدرت پیشرانه 702 اسب بخار و 650 پوند بر فوت نیروی گشتاور است که در زیر هود خود دارای یک موتور بسیار قدرتمند 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 است.

درداخل کابین به امکانات لوکسی نظیر صندلی‌های تمام چرم به همراه دوربین 360 در اطراف خودرو و بیش از ۱۰۰ سیستم ایمنی مجهز برخورد میکنیم.

به عنوان مثال قدرتمندترین پیکاپ جهان دارای سیستمی است که در صورت پرش ماشین، با بررسی موقعیت در کسری از ثانیه، فنربندی و نیروی موتور را طوری تنظیم می‌کند که وانت در بهترین و مناسب ترین حالت ممکن بر روی زمین فرود بیاید.

رم پس از فورد پرفروش‌ترین وانت در آمریکا است و امیدوار است که TRX با برچسب قیمتی 90 هزار دلاری بتواند خود را به رقیبش نزدیک کند.

گالری تصاویر RAM TRX

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.