ابرخودرو هیدروژنی XP-1 با بهره گیری از فناوری ناسا

لغو شدن نمایشگاه خودرو نیویورک به خاطر کرونا باعث شد تا بسیاری از رونمایی ها و معرفی محصولات جدید به تعویق بیافتد که رونمایی از ابرخودرو هیدروژنی XP-1 یکی از این موارد فروان است.

این ابرخودرو ماحصل تلاش مهندسان یک استارت آپ آمریکایی مستقر در کالیفرنیا است که پیش تر قرار بود در ماه آگوست رونمایی شود که به خاطر کرونا میسر نشد.

ابر خودرو هیدروژنی

در حالی که سایر سازندگان ابر خودروها از سیستم پیشرانه تمام برقی و یا ترکیبی برای قدرت هر چه بیشتر محصولات خود استفاده میکنند، این خودرو با سوخت هیدروژنی دارای آلایندگی به مقدار صفر گازهای گلخانه ای است که از فناوری موسوم به “cutting edge space technology” بهره برده است.

Angelo Kafantaris یکی از بنیان گذاران هایپریون در این مورد میگوید:” ما بسیار مشتاق هستیم تا فناوری بدون حد و مرز خود را برای علاقمندان به نمایش بگذاریم و هسیدروژن به عنوان وافرترین ماده موجود در جهان میتواند ما را به سمت و سوی نو سوق دهد”.

برخی از مشخصات ابرخودرو هیدروژنی XP-1

در تصاویری که پیش از رونمایی از این ابرخودرو منتشر شده است میتوان به طراحی جلو شبیه به محصولات بوگاتی و حالت کوپه بودن آن اشاره کرد.

به هر حال استفاده از سوخت هیدروژنی مزایایی بسیار برای خود دارد که عدم داشتن استرس از تمام شدن ظرفیت باتری الکتریکی و شارژ مجدد آن یکی از این موارد است تا بدین ترتیب برگ برنده ای در مقایسه با بوگاتی شیرون و سایر ابرخودروها در جیب خود داشته باشد.

به طور یقین این ابرخودرو برچسب قیمت بالا و تیراژ بسیار محدود خواهد داشت که تا رونمایی رسمی باید منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.