رونمایی لوتوس از قدرتمندترین خودرو تاریخ + ویدئو

خودروبرتر – خودروساز بریتانیایی لوتوس که تحت مالکیت جیلی چین است از یک ابر خودرو تمام برقی با نام Evija رونمایی کرد که دارای تیراژ تنها 130 عددی است و البته قدرتمندترین خودرو تاریخ نیز است.

به نوعی این اولین خودرو لوتوس بعد از قریب به یک دهه است که یک ماشبن به‌صورت خالص الکتریکی است و برند بریتانیایی معتقد است که این خودرو قدرتمندترین خودرو در جهان است.

این خودرو پیش از این به عنوان Type 130 شناخته میشد و اولین مدل خالص الکتریکی لوتوس است که مدیرعامل لوتوس آنرا خودرویی مانند هیچکس توصیف کرده و راه را برای مدل های بیشتر بازکرده است.

راسل کار مدیرارشد طراحی لوتوس منبع طراحی این خودرو را الهام گرفتن از خودروهای اسپرت لامانش و همچنین رانندگان فرمول وان میداند و Evija زبان طراحی این خودرو را در جهت طراحی خودروهای آینده اعلام کرد که تکامل خواهند یافت.

شاسی خودرو یک مونو کربن کشیده است که در ساختار فیبر کربنی غرق‌شده است درحالی‌که آئرودینامیک نقش اساسی را در این خودرو در یک نگاه کلی به ذهن متبادر می‌کند.

تونل‌های ونتوری در عقب هوا را از طریق بدنه منتقل می‌کند تا نیروی کمتری تولید کند درحالی‌که چراغ‌های عقب در هنگام روشن شدن موتور پس لرزه‌ای همچون موتور جنگنده را تقلید می‌کند.

مشخصات فنی Lotus Evija قدرتمندترین خودرو تاریخ

به‌هرحال محصول فوق اولین مدلی است که تحت مالکیت جیلی ساخته‌شده است که این ماشین ۲۰۰۰ اسب بخاری چهار موتور الکتریکی دارد که می‌تواند سرعتش را در کمتر از سه ثانیه به صد کیلومتر در ساعت برساند درحالی‌که حداکثر سرعت این خودرو 340 کیلومتر در ساعت است.

چرخ‌های این قدرتمندترین خودرو تاریخ از منیزیم بوده که در جلو 20 اینچ و 21 اینچ در عقب است و ترمزهای سرامیک کربنی و تایرهای مخصوص پیرلی Trofeo R  بر روی آن به‌صورت استاندارد خودنمایی می‌کند.

در داخل اتاقک  قدرتمندترین خودرو تاریخ شاهد یک فرمان مستطیلی  شکل هستیم که بر روی آن شامل تعدادی دکمه‌ها و شماره‌گیری قرار داده‌شده است و بنابراین عملکرد خودرو درحرکت  بسیار راحت‌تر خواهد بود.

یک کنسول مرکزی شناور بین کرسی‌ها کنترل‌های بیشتری برای رسانه‌ها، دستگاه‌های آب‌وهوا و دستگاه‌های تهویه مطبوع تدارم دیده است.

البته فقط یک نمایشگر دیجیتال پشت فرمان قدرتمندترین خودرو تاریخ وجود دارد، هرچند Apple CarPlay و Android Auto در دسترس هستند.

باتری‌های ایویا در پیست اتومبیلرانی تنها هفت دقیقه دوام می‌آورد. اگرچه لوتوس می‌گوید با شارژرهای سریع می‌توان باتری‌ها را در ۱۸ دقیقه شارژ کرد و با پیشرفت شارژرها این زمان کمتر هم خواهد شد.

لوتوس، اگرچه از نام‌های معتبر در صنعت خودرو و مسابقات اتومبیلرانی است اما نتوانسته به‌اندازه شرکت‌های دیگر انگلیسی نظیر مک‌لارن و آستون مارتین از بازار ماشین‌های اسپرت سهم داشته باشد.

به‌هرحال این اولین باری نیست که لوتوس قصد دارد خود را از یک خودروساز کوچک به بازیگری جهانی در صنعت خودرو تبدیل کند که البته این شرکت ده سال پیش، با سرمایه کارخانه مالزیایی پروتون قصد داشت باعرضه پنج مدل جدید نام خود را احیا کند؛ برنامه‌ای که به شکست انجامید و کارخانه را تا مرز ورشکستگی پیش برد.

 

منبع اتواکسپرس
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.