حمل‌ونقل عمومی لندن خودران می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی خودرو: اخیراً خبری در رابطه با اجرای نخستین آزمایش عمومی یک وسیله نقلیه بدون راننده در فضای باز در لندن منتشر شده است. شهرک گرینویچ به عنوان منطقه‌ای مختص تست پروژه گیت‌وی (GATEway Project ) تعیین شده است. این پروژه قرار است حمل‌ونقل عمومی و خودکار را برای افرادی که داوطلب هستند، ارائه دهد تا نظر مردم را در مورد ایده اتومبیل‌های خودران مورد ارزیابی قرار دهد. پروژه گیت‌وی در حال حاضر از واگن‌هایی بهره خواهد برد که به صورت خودکار انسان‌ها را در اطراف لندن جابه‌جا خواهند کرد. در این واگن‌‌ها راننده‌ای حضور نخواهد داشت.

این نوع واگن‌ها قبلاً در فرودگاه هث‌رو (Heathrow) مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در نتیجه این مرحله آزمایشی بیشتر در مورد عکس‌العمل محیط نسبت به واگن‌های بدون راننده است تا فناوری خودران. در فرودگاه هث‌رو واگن‌های کاملاً الکتریکی اولترا پاد (Ultra Pod) روی مسیرهایی حرکت می‌کنند تا مسافران را در این فرودگاه بزرگ جابه‌جا کنند. آزمایشگاه تحقیقات حمل‌ونقل با شاخه‌ای از گروه موبایل روباتیکز دانشگاه آکسفورد به نام آکسباتیکا و همچنین شرکت وست‌فیلد اسپرتز کار همکاری می‌کند تا اولترا پادها را از مسیرهای فرودگاه خارج کرده و برای به‌کارگیری در جاده‌های عادی آماده کند.

2.0_Heathrow_airport_car_UT

گرینویچ مکانی مناسب برای این تست محسوب می‌شود؛ زیرا منطقه‌ای است که بیشتر توسط عابران پیاده و دوچرخه‌سواران مورد استفاده قرار می‌گیرد. داوطلبانی که در این تست‌ها شرکت می‌کنند، قبل و بعد از سفرهای بدون راننده مورد مصاحبه قرار می‌گیرند تا مشخص شود آیا این نوع حمل‌ونقل از نظر تجربی، موفقیت‌آمیز است یا خیر.

مدیر آزمایشگاه تحقیقات حمل‌ونقل در این رابطه گفت: «این تست به مردم فرصت می‌دهد تا سفر با یک وسیله خودران را تجربه کنند و تصمیم بگیرند تا چه اندازه از این نوع سفر خوششان آمده، تا چه اندازه می‌توان به آن اعتماد کرد و تا چه اندازه می‌توان آن را به عنوان یک سرویس در شهر مورد قبول قرار داد».

اگرچه بودجه تحقیقات در مورد احتمال موفقیت اتومبیل‌های خودران در بریتانیا توسط دولت بریتانیا تا حدود ۸ میلیون پوند تأمین می‌شود؛ اما آمار و ارقام مربوط به این که چه زمانی این واگن‌ها در دنیای واقعی ارائه می‌شوند، مشخص نیست. این تست قرار است طی سال جاری میلادی صورت بگیرد.

همچنین گیت‌وی یک سری تحقیق انجام می‌دهد تا از نظر افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در این تست‌های فیزیکی شرکت داشته باشند، مطلع شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.