رونمایی از BMW Vision M Next با چاشنی موسیقی هانس زیمر + ویدئو

خودروبرتر – خودروساز آلمانی در همایش NextGen در شهر مونیخ از نسخه مفهومی BMW Vision M Next رونمایی کرد که یک سوپراسپرت هیبریدی الهام گرفته از نسخه i8 است.

نکته جالب در مورد BMW Vision M Next این است که صدای موتور این خودرو توسط  یک آهنگساز مشهور یعنی هانس زیمر ساخته شده است و به هر حال نمیتوان منکر شد که صدای موتور بخش مهمی از هویت ماشین‌های اسپرت کنونی است و با همه‌گیر شدن موتورهای الکتریکی و بدون صدا بودن آنان،  سازندگان برای متمایز کردن محصولات خود با چالش مهمی روبرو شده‌اند.

ب‌ام‌و برای حل این مشکل از هانس زیمر، آهنگساز مشهور آلمانی کمک گرفته که ساخت موسیقی بیشتر از ۱۵۰ فیلم را در کارنامه دارد. او با همکاری رنزو ویتاله، مهندس آکوستیک ب‌ام‌و صداهایی تازه برای شتاب گرفتن و حرکت ماشین طراحی کرده که بسیار به فضای فیلم‌های علمی-تخیلی شبیه است.

بی‌صدا بودن یکی از ویژگی‌های ماشین‌های الکتریکی است. اگرچه این ویژگی آلودگی صوتی را کم می‌کند، اما هم‌زمان باعث می‌شود تشخیص نزدیک شدن ماشین برای عابران پیاده مشکل‌تر شده و خطر تصادف بیشتر شود. به همین دلیل قانونی تازه خودروسازان را وادار کرده تا به طور مصنوعی برای ماشین‌های الکتریکی صدا طراحی کنند.

نامگذاری کانسپت جدید ب.ام.و با الهام از مدل M1 کارخانه طراحی شده که در اواخر دهه هفتاد در تعدادی محدود تولید شد صورت پذیرفته است  و البته پیش بینی میشود به‌صورت جانشینی برای سوپراسپرت بسیار معروف i8 عمل کند.

مشخصات فنی BMW Vision M Next

این خودرو دارای یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر هیبریدی است که خروجی 600 اسب بخار و سرعت‌بالای 300 کیلومتر در ساعت را در پیش روی شما قرار می‌دهد.

شتاب صفرتا صد این خودرو در حدود 3 ثانیه بوده و به‌صورت کاملاً الکتریکی قادر به طی مسافتی بیش از 200 کیلومتر است که به‌اندازه کافی برای رفت و آمد روزانه مناسب به نظر میرسد.

ازجمله فناوری‌های به کار گرفته‌شده در کانسپت BMW Vision M  می‌توان به این نکته اشاره کرد که خودرو تنها با چهره صاحب خودرو به حرکت درخواهد آمد و دیگر احتیاج به هیچ‌گونه کلیدواژه برای شروع حرکت نیست.

به‌محض رورد شما به پارکینگ، خودرو شمارا به رسمیت شناخته و تنها با یک‌بار لمس یک صفحه‌نمایش مجازی در پیش روی شما قرار می‌گیرد.

صفحه‌نمایش متمرکز بر روی اطلاعات مرتبط با رانندگی است و می‌تواند به‌صورت کاملاً خودکار به حرکت خود درروی سطح جاده بدون نگرانی ادامه دهد تا شما نیز به کسب‌وکار خود برسید.

 

منبع engadget
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.