رونمایی میتسوبیشی از کانسپت هیبریدی e-Evolution در نمایشگاه خودرو توکیو

2017 Mitsubishi e-Evolution Concept

سامورایی ژاپنی از به نمایش گذاشتن خودروی جدید خود در نمایشگاه خودرو امسال توکیو خبر داده است که آنرا با نام میتسوبیشی e-Evolution خواهیم دید که قرار است در ماه آینده در نمایشگاه وسایل نقلیه توکیو ۲۰۱۷ به صورت رسمی در معرض دید عموم قرار گیرد.

شایان توجه است که نمایشگاه خودرو توکیو از معدود نمایشگاه های خودرو است که برندهای ژاپنی جدال سختی بر روی رینگ با یکدیگر دارند که با رونمایی از  میتسوبیشی e-Evolution به طور یقین این جنگ و جدل خونین تر و تماشایی تر خواهد بود.

از همین روی شرکت ژاپنی 3 تصویر از کانسپت رویایی خود منتشر کرده است که هر 3 نسخه توسط تیم طراحی میتسوبیشی طراحی شده است که به خوبی نشان از یک شاسی بلند هیبریدی است.

میتسوبیشی طی چند روز گذشته، چندین تصویر از میتسوبیشی e-Evolution منتشر کرد که هر سه آن‌ها رندرینگ اولیه این خودرو را توسط طراحان صنعتی میتسوبیشی نشان می‌دهند. بر اساس رندر اولیه میتسوبیشی e-Evolution به نظر میرسد با یک خودرو SUV رو به رو باشیم که علاوه بر الکتریکی بودن ، دارای بازدهی بالا و بسیار قدرتمند خواهد بود.

طبق اعلام مدیران ارشد میتسوبیشی ، این خودرو دارای 3 موتور خواهد بود که یک موتور بنزینی در جلو و دو موتور الکتریکی در عقب خواهد بود که یک موتور در محور جلو و دو موتور دیگر در محور عقب قرار خواهد گرفت که در ضمن دارای استانداردهای هوش مصنوعی و دستیار هوشمند رانندگی نیز خواهد بود تا فناوری میتسوبیشی در زمینه محصولات خود ران را نیز به رقبای ژاپنی گوشزد کند.

البته همیشه این نگرانی برای علاقمندان این برند نیز وجود داشته که میتسوبیشی e-Evolution به سرنوشت سایر کانسپت های معرفی شده این شرکت دچار شود ولی به نظر می رسد این بار مدیران ژاپنی نقشه دیگری برای این مدل دارند.

در عین حال این نگرانی را نیز بوجود می‌آورد که ممکن است میتسوبیشی e-Evolution، فقط در حد یک کانسپ بماند و هیچگاه تولید نشود. آناتومی کلی میتسوبیشی e-Evolution سبک جدیدی را پیروی می‌کند که امروزه در خودرو‌های شاسی‌ بلند کامپکت می‌توانیم مشاهده کنیم اما اگر بخواهیم از طراحی کلی میتسوبیشی e-Evolution صحبت کنیم، به نظر می‌رسد میتسوبیشی از زبان جدید طراحی احساسی برای طراحی فرم بدنه و البته جزئیات میتسوبیشی e-Evolution استفاده کرده است.

فرم کشیده چراغ‌های عقب و جلو میتسوبیشی e-Evolution حس تهاجمی و البته مدرنی را برای ما تدائی می‌کند که قبل از آن در هیچ اتومبیلی احساس نشده است. چراغ‌های مه شکن در بالای سپر و در زیر چراغ‌های اصلی قرار دارد، از همین رو به نظر می‌رسد فرم جلو میتسوبیشی e-Evolution یک فرم اسپرت و عضلانی باشد.

بر اساس گفته مدیران ارشد میتسوبیشی، مهندسان این کمپانی برای خودروی میتسوبیشی e-Evolution سیستم جدید انتقال نیروی این شرکت را در نظر گرفته‌اند؛ نمونه این سیستم در میتسوبیشی اوتلندر PHEV استفاده شده است و به عنوان یک سیستم نوین به نام میتسوبیشی ثبت شده است، در این سیستم سه نوع پیشرانه در اتومبیل قرار داده می‌شود که یکی از آن‌ها موتور بنزینی و دو پیشرانه دیگر موتور‌های الکتریکی خودرو هستند.

این پلاگین جدید میتسوبیشی، قادر است به راننده این اجازه را بدهد که بین سه حالت EV ، سری و موازی یکی را انتخاب کند. حالت EV حالتی است که تمام نیروی حرکتی اتومبیل از طریق موتور‌های الکتریکی تامین می‌شود.

در پلاگین جدید میتسوبیشی، سیستم‌های هوشمند به کار رفته در خودرو به آنالیزور‌هایی مجهز هستند که قادرند به صورت اتوماتیک نیروی مورد نیاز خودرو را برای حرکت در جاده‌های مختلف بررسی کنند و بر اساس فشار وارد شده به هر چرخ نیروی محرکه را به اتومبیل انتقال دهند.

البته هنوز جزئیاتی در خصوص نوع موتور و نوع باطری‌های به کار روفته در سیستم الکترونیک میتسوبیشی e-Evolution منتشر نشده است ولی انتظار می‌رود، میتسوبیشی در طراحی سیستم‌های داخلی این خودرو سنگ تمام بگذارد و همگان را حیرت‌زده کند.

همان‌گونه که قبلاً نیز گفته شده، خودروی مفهومی مورد بحث از سه پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که یکی در اکسل جلو و دوتای دیگر در عقب قرار گرفته‌اند. قوای محرکه این خودرو همچنین دارای گشتاور برداری با کنترل الکترونیکی بوده درحالی‌که میتسوبیشی از هوش مصنوعی نیز بهره برده که می‌تواند تغییرات جاده و شرایط ترافیکی و همچنین وضعیت راننده را تشخیص دهد.

اگرچه بسیاری از طرفداران این برند ژاپنی با دیدن تبدیل خودروی اسطوره‌ای برگرفته از مدل‌های رالی به یک شاسی‌بلند الکتریکی ناراحت خواهند شد اما e-Evolution به وضوح نشان دهنده استراتژی جدید کمپانی تحت هدایت اتحاد رنو-نیسان می‌باشد.

ما هنوز جزئیات فنی این خودرو را نمی‌دانیم اما تا چند روز دیگر اطلاعات کامل آن با رونمایی رسمی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.