رونمایی از نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودرو دیترویت + ویدئو

خودروبرتر – سرانجام بعد از یک انتظار بسیار طولانی و  بیش از یک ربع قرن شاید برای اخرین بار شاهد نسل جدید کلاسیک ژاپنی Toyota GR Supra هستیم که در نمایشگاه خودرو دیترویت از آن رونمایی شد و حالا باید ببینیم میتواند انتظارات هواداران خود را برآورده کند یا خیر.

به هر حال تویوتا سوپرا نسل جدید خودروی اسپرت دو سرنشینی با 335 قدرت پیشرانه 335  اسب‌بخار و تقسیم وزن 50:50 به همراه  یک کاپوت دراز و نظارت مستقیم آکیو تویودا رئیس شرکت تویوتا روی پروژه که شخصاً آن را در پیست نوربورگ‌رینگ تست کرده بود.

سیستم انتقال قدرت Toyota GR Supra هشت سرعته اتوماتیک از خانواده ZF است که طبق اعلام رسمی تویوتا این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در حدود 4.3 ثانیه است که حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو رقم زده و محدود کرده است.

البته این امار و ارقام چندان بد نیست ولی نسل قبلی تویوتا سوپرا که در سال 1993 عرضه شده بود حتی از جدیدترین فراری آن زمان دارای شتاب بالاتری بود و حالا بعد از ربع یک قرن شاهد محصول چندان قدرتمندی نیستیم.

تمامی این موارد به کنار، سوپرا جدید به زیبایی بهترین میراث دار تویوتا است به ویژه به نسخه 2000GT  وفاداری خود را ثابت کرده است.

سوپرا جدید از دو حالت رانندگی عادی و اسپرت بهره می‌برد. فعال کردن حالت اسپرت سیستم‌های کنترل کشش و پایداری را غیرفعال می‌کند، زمان پاسخ‌گویی دریچه گاز را بالا می‌برد، تعویض دنده را سریع‌تر می‌کند، فرمان را سنگین‌تر می‌کند، تنظیمات سیستم تعلیق تغییر کرده و نهایتاً صدای اگزوز را بالاتر می‌برد.

تجهیزات و امکانات در نسل جدید Toyota GR Supra

ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، برف‌پاک‌کن اتومات، آینه الکتروکرومیک، آینه تاشو برقی و فرمان چرمی از جمله موارد استاندارد خودرو هستند. همه مدل‌های سوپرا از سویی دیگر مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی شامل هشدار تصادف جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط با کمکی فرمان، سیستم تشخیص علایم جاده و نوربالای اتومات دارند. از موارد قابل‌توجه دیگر می‌توان به کروز کنترل هوشمند، مانیتور نقاط کور و هشدار تصادف عقب اشاره کرد.

سوپرا در دو مدل 3.0 و 3.0 پرمیوم روانه بازار خواهد شد. مدل پایه سوپرا به یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با یک کنترلر روتوری مجهز است. در مدل پرمیوم مواردی مانند صفحه‌نمایش لمسی 8.8 اینچی با ناوبری، Apple کارپلی، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو به خودرو اضافه می‌شوند.

Toyota GR Supra ابعادی برابر با 4381 میلی‌متر طول، 1854 میلی‌متر عرض، 1292 میلی‌متر ارتفاع و 2468 میلی‌متر طول بین دو محور دارد. طول بین دو چرخ جلو برابر با 1595 میلی‌متر و در عقب، 1590 میلی‌متر است. سوپرای جدید وزن خالصی برابر با 1540 کیلوگرم دارد.

در داخل کابین سوئیچ ها به همراه صفحه نمایش و HUD  و سیستم کنترل تهویه به وضوح از ب.ام.و عاریت گرفته شده است که البته به دلیل شراکت این شرکت با خودروساز آلمانی به خوبی زیرپوست Z4  را در این محصول ژاپنی احساس میکنیم.

قیمت مدل پایه تویوتا سوپرا 2020 از 50 هزار و 920 دلار، با احتساب 930 دلار هزینه نمایندگی شروع می‌شود. روی این مدل سیستم صوتی JBL و سیستم ناوبری به صورت یک آپشن 2640 دلاری ارائه شده‌اند. از سوی دیگر، مدل 3.0 پرمیوم قیمت پایه‌ای برابر با 54 هزار و 920 دلار دارد. پکیج Driver Assist برای این مدل به قیمت 1195 دلار ارائه شده است.

1500 دستگاه نخست تولید شده از سوپرای جدید نسخه‌های لانچ ادیشن خواهند بود و قیمت پایه‌ای برابر با 56 هزار و 180 دلار دارند. این نسخه که مبتنی بر تریم 3.0 پرمیوم ساخته شده، تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد که از آن جمله می‌توان به قاب آینه قرمز، رینگ‌های 19 اینچ مشکی مات، تزئینات فیبر کربنی، یک پلاک فیبر کربنی شماره‌دار با تصویری از امضای آکیو تویودا اشاره کرد. مدل‌های لانچ ادیشن سفید و مشکی کابینی قرمز رنگ و مدل‌های با رنگ بدنه قرمز، کابینی مشکی خواهند داشت.

 

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.