چرا روغن موتور سنتتیک بهتر است؟

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:روغن موتور از ترکیب روغن‌های پایه و افزودنی‌ها به دست می‌آید. روغن‌های پایه‌ای که برای تولید روغن موتورها استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند و می‌توان آن‌ها را به پنج گروه دسته‌بندی کرد. روغن‌های پایه معدنی یا مینرال (Mineral)، روغن‌های پایه سنتتیک (Synthetic) یا روغن‌های مصنوعی، روغن‌های نیمه سنتتیک که ترکیبی از روغن‌های پایه معدنی و روغن‌های سنتتیک هستند، روغن‌های پایه گروه 3GII  که به روغن‌های پایه نسل جدید معروفند و به نوعی از بهینه‌سازی روغن‌های پایه معدنی به دست می‌آیند و آخرین گروه نیز روغن‌های پایه تصفیه‌ای هستند که در ایران جهت تولید روغن موتورهای مونوگرید و روغن‌هایی با سطح کیفیت پایین استفاده می‌شوند.

شاید شنیده باشید که روغن موتور سنتتیک بهتر از سایر روغن‌ها است. شاید هم از این روغن استفاده کرده باشید. روغن موتور سنتتیک یکی از چیزهایی است که به رانندگان توصیه می‌شود. شاید می‌دانید که این روغن بهتر است؛ اما دلیلش را نمی‌دانید.
یکی از عوامل مهم برتری روغن موتور، میزان چسبندگی یا در واقع نحوه جریان روغن است. روغن موتور در سرما غلیظ است و به کندی حرکت می‌کند. روغن‌هایی که در ویدئو می‌بینید سرد شده و به دمای منفی ۳۵ درجه فارنهایت رسیده‌اند. روغن موتور عادی استفاده شده‌ای که در ویدئو می‌بینید، همانند شیره چغندر آرام حرکت می‌کند. مشکل جریان در دمای سرد با هر مایل مسافتی که طی می‌کنید، بدتر می‌شود. در نتیجه با طی مسافتی معادل ۵۰۰۰ مایل، بایستی روغن موتور را عوض کنید.
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.