تفاوت بین محصولات تولیدی خودروسازان ژاپنی، اروپایی و آمریکایی چیست؟

به گزارش خودروبرتر ، رقابت بین غول‌های خودروساز ژاپن، اروپا و امریکا و صنعت آن ها سال‌هاست که در صنعت ماشین حال پیگیری است.

در حقیقت در عصر جهانی شدن، بسیار مشکل است که تفاوت خودروهای مختلف را تمایز داد. مخصوصا زمانی که رقبا، تکنولوژی‌های یکدیگر را از گذشته دریافت و با توسعه آن، فصلی نو را در صنعت خودروسازی جهان رقم می‌زنند. همین امر است که صنعت خودروسازی را به جلو می‌برد.

تفاوت میان این خودروسازان زمانی مهم می‌شود که شما به عنوان یک خریدار یا مشتری، و با توجه به وجود انواع مختلف خودروهای وارداتی، باید از بین خودروهای وارداتی و داخلی، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اما مناسب ترین گزینه کدام است.

خودرو سازهای ژاپن ، اروپا و امریکا  هرکدام شاخص‌های منحصر به فرد خود را دارند. که برای انتخاب مناسب میان آن‌ها باید این تفاوت را دانست.

شاخص‌های انتخاب مناسب را می‌توان در هفت موضوع طراحی، کیفیت، مصرف سوخت، قابلیت اطمینان، امنیت و قیمت دانست که در ادامه به تحلیل مشخصه‌های هر یک از خودروسازهای برتر دنیا و نحوه برخورد هر یک از آن‌ها با این شاخص‌ها می‌پردازیم

 تفاوت طراحی

  • در خودروهای امریکایی طراحی، نقش چندانی ندارد، بیشتر تمرکز بر روی چیزی است که زیر ظاهر خودرو قرار دارد. مردم عاشق خودروهایی با طراحی‌های قدیمی هستند و به تبعیت، خودروسازان نیز چندان علاقه‌ای به تغییر در طراحی ندارند.
  • خودروی اروپایی، مظهر زیبایی در صنعت خودروسازی است، همه رقبا این را پذیرفته‌اند که در زیبایی، اروپا حرف اول را می‌زند. طرح‌های متنوع و خلاقانه، این خودروسازان را در این زمینه بی‌رقیب ساخته است.
  • دیدگاه خودروهای ژاپن کمی محافظه کارانه‌تر از اروپاست، آن‌ها تغییرات زیاد را نمی‌پسندند، در عوض با تغییرات جزئی در ظاهر خودروها، سعی می‌کنند که جذابیت را در مدل‌های خود حفظ کنند.

تفاوت در کیفیت و قابلیت اطمینان

  • خودروهای امریکایی به قابلیت دوام بالا در شرایط سخت شناخته می‌شوند، سازندگان در پی تولید خودروهای باکیفیت به خصوص در زمینه موتور خودرو هستند اما خودرو‌های امریکایی برخلاف گذشته‌ی درخشان خود، آنچنان که باید قابلیت اطمینان بالایی ندارند و پس از چند سال دیگر قابل استفاده نیستند.
  • برای خودروسازان اروپایی کیفیت همه چیز است. کیفیت در همه‌ جنبه‌های خودروهای اروپایی دیده می‌شود . اما شاید یک نقطه منفی هم وجود داشته باشد که ان هم هزینه زیاد، برای این حد از کیفیت است.
  • خودروسازان ژاپن در این زمینه هم متفاوت فکر می‌کنند. آن‌ها به دنبال قابلیت اطمینان بالا برای هر قطعه در خودرو هستند به نحوی که در حالت ایده‌آل فناناپذیر باشند. اما در نهایت می‌توان در بحث کیفیت آن‌ها را همپای اروپایی‌ها دانست. اگرچه در بحث قابلیت اطمینان خودروهای ژاپن حرف اول را می‌زنند.

تفاوت در مصرف سوخت

  • به واقع خودروهای امریکایی در ضمینه مصرف سوخت حرفی برای گفتن ندارند. اگرچه بعضی از شرکت‌ها در این راستا قدم‌هایی برداشته‌اند اما همچنان راه طولانی در پیش دارند.
  • خودروهای اروپایی در این زمینه پیشرو نیستند. اما همپای تکنولوژی روز دنیا جلو می روند. این خودروها تا حد خوبی نیاز بازار را تامین می‌کنند.
  • یکی از مهمترین شاخص‌ها برای خودروسازان ژاپن، مصرف سوخت کمتر است، هرچه کمتر بهتر، این موضوع را حتی در خودروهای SUV تولید ژاپن هم می‌توان دید. خودروسازان ژاپن در این زمینه حرف اول را می‌زنند.

تفاوت در نوع نگرش به ایمنی

  • خودروهای امریکایی، اصول پایه ایمنی را دارا هستند اما اگر شما به دنبال امنیت کامل در این خودروها هستید باید بودجه را بیشتر کنید که این امر خیلی مشتریان را راضی نمی‌کند.
  • بسیاری از خودروسازان اروپایی به ایمنی توجه بسیار زیادی دارند اما نه همه‌ی آن‌ها، به همین جهت باید توجه خاصی در هنگام انتخاب انجام داد.
  • خودروسازان ژاپن، ایمنی را از نو تعریف کردند آن‌ها از همه توان و بودجه خود بهره می‌برند تا امنیت را به بهترین شکل برقرار کنند. مشتریان این بازار در بحث ایمنی بهترین‌ها را خواهند یافت.

 و البته تفاوت در قیمت

  • اکثر بازار تولید خودرو در کشور امریکا را خودروهای میان رده تشکیل دادند. البته انتخاب‌هایی مناسب برای خودرو‌های ارزان قیمت هم وجود دارد. که تعدادشان اندک است.
  • خودروسازان اروپایی هدفشان کیفیت بالای محصولاتشان است از این رو در این بازار خودروها به نسبت قیمت بالایی دارند که البته درخور کیفیت آن‌هاست.
  • هدف اصلی خودروسازان ژاپنی تولید خودرو برای همه است. از این رو قیمت‌ها در این بازار بسیار متنوع است. که البته کیفیت مناسب را به فراخور قیمت خود دارند.

بعد از اینکه تاحدودی با مشخصه‌های غول‌های خودروسازی دنیا اشنا شدید، در نهایت انتخاب خودروی مناسب برای هرشخص به مراتب کار راحت‌تری است. فقط باید خواسته‌های خود را طبقه‌بندی کنید، بودجه را مشخص کنید و با توجه به ویژگی‌های هر خودروساز، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع : آرین موتور

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.