سرقت 30 خودرو جیپ از سوی هکرهای آمریکایی

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: دو هکر در مدت ۶ ماه توانستند بیش از ۳۰ وسیله نقلیه را در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس هک کرده و به سرقت ببرند.
به نظر میرسد تعداد اخبار هک شدن خودرو ها روز به روز در حال افزایش است، مخصوصا خودرو های ساخت شرکت خودروسازی فیات کرایسلر یا همان FCA.
سال گذشته یک دستگاه جیپ چروکی در شهر سنت لوئیس واقع در ایالت میزوری به طور بیسیم از شهر پیتسبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا هک شد.
نیسان نیز به دلیل آشکار شدن حفره های امنیتی در برنامه تلفن همراهش با نام لیف، مجبور شد این برنامه را غیر فعال کند.
و اکنون دو هکر در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس، ظرف مدت ۶ ماه توانستند بیش از ۳۰ دستگاه جیپ را هک کرده و به سرقت ببرند.
این دو هکر جمعه گذشته، در حالی که مشغول سرقت خودروی دیگری بودند توسط پلیس دستگیر شدند.
به نقل از شبکه خبری ABC 13 در هیوستون، پلیس طی چند ماه گذشته بارها به تعقیب Michael Arcee و Jesse Zelay پرداخته، اما تا پیش از این موفق به دستگیری این دو سارق در حین ارتکاب جرم نشده بود.
این دو هکر در تلاش بودند تا با استفاده از لپ تاپ به خوردویی متصل شده و آن را روشن کنند.
هنوز دقیقا مشخص نیست که این دو سارق از طریق پورت OBD II به خودروی مورد نظر متصل شده بودند یا پورت USB، اما شرکت خودروسازی فیات کرایسلر مدعی است که سرقت های اخیر ارتباطی با سرقت های سال گذشته که از طریق هک شدن UConnect (برنامه تلفن همراه مخصوص کرایسلر، دوج، فیات، جیپ و رم) انجام شده بود، ندارند.
این ویدئوی ضبط شده توسط دوربین مدار بسته در ماه آوریل، به سرقت رفتن یک دستگاه جیپ رانگلر آنلیمیتد را ثبت کرده بود.
در واقع این ویدئو بود که به پلیس سر نخی از Arcee و Zelay داد و پس از آن پلیس به تعقیب و ضبط صحنه های سرقت این دو هکر پرداخت.
سرانجام این تعقیب ها منجر به دستگیری این دو سارق در روز جمعه شد.
این دو نفر به استفاده غیر قانونی از وسیله نقلیه موتوری متهم شدند. به علاوه Arcee به دو جرم حمل سلاح گرم و فروش داروهای غیر مجاز نیز متهم شد.
به گزارش شبکه خبری ABC 13، وزارت امنیت داخلی آمریکا مشغول بررسی بیش از ۱۰۰ مورد وسیله نقلیه به سرقت رفته است که همه ساخت شرکت خودروسازی فیات کرایسلر بوده و احتمال میرود آنها نیز توسط نرم افزار مشابه هک شده و ربوده شده اند.
این خودرو ها پس از سرقت از مرز آمریکا خارج شده و به مکزیک منتقل شده بودند.
در همین راستا شرکت خودروسازی فیات کرایسلر تصور میکند که احتمالا این هک شدن ها به کمک کارمندان شرکت انجام و در حال بررسی این موضوع است.
پس از انتشار این خبر توسط وب سایت خبری اتوبلاگ، FCA بلافاصله بیانیه ای خطاب به اتوبلاگ به شرح زیر صادر کرد :
“شرکت خودروسازی فیات کرایسلر آمریکا برای مسئله امنیت مشتریان اهمیت ویژه ای قائل بوده‌ و سیستم های امنیتی مختلفی را در وسایل نقلیه این شرکت به منظور جلوگیری از دسترسی غیر مجاز و غیر قانونی به سیستم ها و ارتباطات بیسیم خودرو ها تعبیه خواهد کرد. همچنین این شرکت از ابتدای شروع تحقیق و بررسی پلیس هیوستون درباره سرقت های اخیر، با آنها نهایت همکاری را داشته است. پرونده این سرقت ها در جریان بوده و بنابر این شرکت فیات کرایسلر آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر معذور است.”

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.