رونمایی چینی‌ها از نخستین خودرو اینترنتی

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های مربوط به آن به‌آرامی در حال ورود به خودروها هستند تا اتصال گوشی‌های هوشمند و سیستم درون خودرویی روزبه‌روز در حال پیشرفت باشد و در این میان نیز شرکت‌هایی همچون اپل و گوگل به ایجاد یک سیستم‌عامل در درون داشبورد خودرو اقدام کرده‌اند.

حالا غول اینترنتی چین یعنی شرکت Alibaba حتی یک گام به جلو نهاده است و ادعا کرده است که اولین خودرو اینترنتی با سیستم‌عامل یکپارچه توسعه داده است که این امکان را می‌دهد که خودرو همانند یک گوشی هوشمند بر روی چهارچرخ در اختیار شما باشد که البته دارای سیستم‌عامل یکپارچه YunOS است که این امکان را می‌دهد بخشی از اینترنت اشیا بوده و با سایر وسایل هوشمند به‌راحتی ارتباط برقرار کند.

جک ما مدیرعامل علی‌بابا در این مودر می‌گوید:” این فقط به‌عنوان بخشی از برنامه‌های ما برای خودرو اینترنتی توسعه‌یافته است و در آینده این خدمات به‌عنوان بخش ضروری از زندگی انسان در آینده قرار خواهد گرفت”.

images

با استفاده از این سیستم‌عامل، راننده و مسافران می‌توانند برای اموری همچون بهای عوارض و سوخت را بدون احتیاج به کیف پول خودپرداخت کرده و خدمات آنلاینی همچون سیستم رزرو و ناوبری و برنامه‌ریزی سفر نیز به‌خوبی انجام‌پذیر خواهد بود.

حتی می‌توانید توصیه‌هایی برای مقصدهای مسافرتی، موسیقی و حتی پیش‌بینی آب‌وهوا بر اساس اطلاعات سفرهای گذشته را در پیش روی داشته باشید و حتی این سیستم می‌تواند به‌طور خودکار همانند یک هواپیمای بدون سرنشین و بدون دخالت انسان، کنترل خودرو را در دست گیرد.

این سیستم‌عامل بر روی خودرو کراس اوور Roewe RX5 ساخته شرکت چینی SAIC استوارشده است که به‌نوعی از روی بقایای مرحوم خودروساز بریتانیایی رورر طراحی‌شده است.

علی‌بابا اعلام کرده است که خودروهای مجهز به این سیستم برای فروش در کشور چنی دارای قیمتی بین 15 تا 27 هزار دلار هستند و هنوز هیچ‌گونه برنامه‌ای برای فروش این خودرو در خارج از چین پیش‌بینی‌نشده است.

البته ممکن است تا چندی دیگر شاهد رونمایی از خودرو مفهومی اپل در آمریکا باشیم که به‌نوعی یک خودرو مدرن با محتوای بالای اینترنتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.