بهره‌گیری لامبو از فیبر کربن در قطعات داخلی موتور

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: مدیرعامل خودروساز ایتالیایی Maurizio Reggiani در این مورد اعلام کرد که این شرکت سازنده سوپر خودروها درحال‌توسعه به‌کارگیری قطعات فیبر کربن برای بکار گیری در اجزای اونتادور نسل بعدی است.

او در این مورد می‌گوید:” البته من امیدوارم در یک سال و نیم آینده بتوانیم مراحل توسعه را به پایان برسانیم که قسمی از اهداف کلی ما در توسعه موتورهای آینده است و البته من امیدوارم که کار تولید آن را نیز به‌زودی شروع کنیم”.

البته لامبورگینی با توسعه فیبر کربن غریبه نبوده و به‌عنوان نمونه بدنه سوپر خودرو سنتناریو (تصاویر بالا) به‌صورت کامل توسط خود شرکت انجام پذیرفته است.

استفاده از مواد سبک‌وزن به خودروها در حدود 40 الی 50 درصد سبک‌تر از قطعات استیل کنونی هستند که بدین ترتیب این امکان را به موتور می‌دهد تا قدرت بیشتری را به چرخ‌ها تزریق کرده و شتاب سریع‌تری داشته باشد که البته انتظار داریم تا نسل بعدی اونتادور در سال 2020 و یا 2021 به بازار عرضه شود.

آزمایشگاه جدید لامبورگینی در سیاتل واشنگتن با استفاده از کامپوزیت‌های جدید به‌جای فیبر کربن سنتی نیاز به تنها 3 دقیقه برای آماده‌سازی یک قطعه دارد که بسیار سریع‌تر از روش‌های دیگر است.

محل جدید توسعه لامبورگینی در سیاتل واقع‌شده است که البته تمرکز اصلی آن بر روی توسعه سریع‌تر فیبر کربن واقع‌شده است.

یکی از دلایل انتخاب سیاتل برای این کار، نزدیک بودن این شرکت به بوئینگ برای همکاری در فناوری فیبر کربن در هر دو صنعت خودرو و هوانوردی است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.