جنون یک خودرو با موتور جت برای رقابت با فراری انزو!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: مشابه ظاهری فراری انزو توسط کانادایی‌ها تبدیل به یک جت زمینی شد. “جنون (Insanity)” لقبی است که حالا برای فراری انزو در نظر گرفته شده است و برای رسیدن به این لقب، یک طراحی شبیه به جت‌های جنگنده ترتیب داده شده است.
رایان مک کوئین، نام سازنده این خودروست که طبق گفته‌‌های وبسایت منبع، برای ساخت آن از موتورهای جت استفاده شده است. برای رایان مک کوئین به نظر میؤرسد که یک موتور جت کافی نبوده و از این رو 2 موتور جت ساخته شده به دستان توانمند کمپانی رولزرویس را در شاسی این خودرو گنجانده است. البته ناگفته نماند که رایان مک کوئین از خودروی فراری انزو اصلی استفاده نکرده است، بلکه تنها از طراحی ظاهری آن الگوبرداری کرده و به صورت اختصاصی به ساخت و توسعه آن پرداخته است تا ابهت این وسیله در پشت نقاب فراری انزو بیشتر جلوه کند.

49290_1

در عمل هم به نظر نمی‌رسد که این خودرو قابلیت استفاده داشته باشد، ولی برای ساخت و ساز پروژه “جنون” حداقل12 سال زمان و 69 هزار دلار صرف شده که تنها 7 سال آن به طراحی و ساخت شاسی و شبیه کردن آن به فراری انزو، برمی‌گردد.
علاقه این مبتکر کانادایی برای واقعیت بخشیدن به این رویا آنچنان بوده که او حتی شورولت کوروت خود را نیز فروخته است تا بودجه لازم برای توسعه این پروژه تامین شود.
به هرحال دیوانگی، ماحصل شجاعت یک مرد در رویا پردازی و تلاش برای تجسم آن استو از این حیث خودرو جالبی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.