کدام‌یک برای خرید مناسب‌ترند: کراس اوور یا سدان ؟؟

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: محبوب‌ترین سگمنت‌های بازار، قطعا سدان‌ها و این اواخر خودروهای کراس اوور هستند که بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفته‌اند و بیشترین اقشار جامعه از جمله خانواده‌ها و جوانان را در بر می‌گیرند. ولی قطعا اگر فرد پولداری نباشید، باید یکی از این دو خودرو را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم به 4 دلیل مهم برای خرید خودروهای سدان و 5 دلیل مهم برای خرید خودروهای کراس اوور بپردازیم.

چهار دلیل برای خرید خودروی سدان

– مصرف سوخت اقتصادی تر: با داشتن سیستم تعلیقی پایین و وزن سبک‌تر، قطعا خودرویی خواهید داشت که در زمینه مصرف سوخت بهتر از خودروهای کراس اوور عمل می‌کند. از این رو نیاز کمتر به پمپ بنزین و مخزن سوخت بزرگ پیدا خواهید کرد.

– قیمت مناسب: مهم‌ترین مسئله برای خرید یک خودرو، قطعا هزینه‌ایست که برای خرید آن در نظر گرفته شده و در این مورد خودروهای سدان دارای هزینه‌ای کمتر نسبت به خودروهای کراس اوور هستند. علاوه بر این، می‌توان با پرداخت هزینه‌ای معادل یک خودروی کراس اوور، صاحب خودرویی سدان با تکنولوژی و امکاناتی بیشتر شد.

– هندلینگ فوق العاده: بار دیگر به همان مبحث بخش‌های قبل، یعنی ارتفاع پایین خودرو نسبت به زمین می‌رسیم که باعث شده این خودرو از چابکی بالاتری برخوردار باشد و در مواقع ضروری برای مانورهای سریع و یا گردش فرمان ناگهانی، استرس کمتری به راننده و سرنشینان وارد کند.

– آیررودینامیک: به لطف طراحی‌ کوچک و ارتفاع پایین، خودروهای سدان ذاتا آیرودینامیکی بالاتر نسبت به خودروهای کراس اوور دارند و این بدان معناست که ثباتی بیشتر در سرعت‌های بالاتر دارند. از طرفی دیگر هم این آیرودینامیک بهتر در مصرف سوخت پایین‌تر تاثیرگذار خواهد بود.

Crossover-vs-Sedan

پنج دلیل برای خرید خودرو کراس اوور

– قابلیت: یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت کراس اوورهای کوچک در بازار را می‌توان قابلیت‌های آن عنوان کرد. به طور واضح‌تر، این دسته از خودروها نه خیلی زیاد بزرگ هستند و نه خیلی زیاد کوچک، از این رو فضای مطلوبی را برای مخاطبان خود ایجاد می‌کنند که هم خانواده‌ها از آن راضی باشند و هم اقشار جوان. سایز بدنه هم به همین ترتیب فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، ولی فضای خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

– ارتفاع فوق العاده: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های خودروهای کراس اوور، ارتفاع خوب آن‌ها نسبت به زمین است که همچون سایزبندیشان نه زیاد بزرگ است و نه زیاد کوچک، به همین دلیل می‌تواند جایگزین خوبی برای خودروهای سواری سبک و یا استیشن‌ها باشد که علارغم فضای کابین خوب، قابلیت حرکت مطلوب در مسیرهای خارج از جاده‌ای را هم دارد.

– میدان دید: به خاطر ارتفاع بالای کراس اوورها از سطح جاده نسبت به خودروهای سدان، راننده میدان دید بهتری به جاده پیدا می‌کند و اصولا اشراف بهتری به جاده دارد. برای برخی از مصرف کنندگان هم به دلیل اینکه در موقعیت بالاتری قرار دارند، اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد که می‌تواند به هوشیاری آن‌ها کمک کند.

– چهارچرخ محرک: شاید یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از یک کراس اوور کوچک نسبت به خودروهای سواری کوچک، داشتن چهار چرخ محرک باشد که در بعضی خودروهای کراس اوور به همین شکل است. این ویژگی باعث می‌شود تا خودروهای کراس اوور توان حرکت در مسیرهای خارج از جاده‌‌ای را هم بدست آورند.

– پارک: قطعا هرچه خودرو کوچک‌تر باشد، پارک کردن آن هم ساده‌تر خواهد بود. این بار در مقایسه با خودروهای شاسی بلند SUV و یا خودروهای استیشن، کراس اوورها سایز بدنه کوچک‌تری دارند که همین مورد می‌تواند در سهولت پارک مفید واقع شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.