اولین تصویراز سایپا P90‌ / ویژگی‌های طراحی ال 90 ایرانی

گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است و سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.

با توجه به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.

تصویر سایپا p90

سایپا P90 یک ال 90 ایرانی با داخلی سازی حداکثری

سایپا P90  فقط یک فیس لیفت ال 90 نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.

سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود.

در بخش جلوی سایپا P90 ، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند.

چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا  نسبت به نمونه خارجی است.

همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا این سدان نیز مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود.

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود.

سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.