هایپرخودرو مکزیکی برچسب قیمت 1.2 میلیون دلاری

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: دوزخ، سوپر اسپرت جدید مکزیکی‌ها که حدودا سال گذشته معرفی شده بود، گویا مراحل طراحی و توسعه خود را پشت سر گذاشته و قرار است با قیمت حدودا 2.1 میلیون دلاری تولید و به بازار عرضه شود. گفتنی است که این خودرو در ایتالیا، ولی با سرمایه و به نام مکزیکی‌ها طراحی شده است.
برای ساخت بدنه این خودرو، به صورت ترکیبی از آلومینیوم، فیبرکربن، تیتانیوم و فوم فلزی استفاده شده است تا در نهایت وزن کلی تنها 1200 کیلوگرمی برای این هایپرکار بدست آید. به وفور در قسمت‌های آیرودینامیکی همچون بامپر زیر سپر جلو، اسپویلر عقب، هدایت کننده هوای موتور در بالای سقف، رکاب زیر درب‌ها، دیفیوزر زیر سپر عقب و … هم از مواد فیبرکربنی استفاده شده است. درضمن طراح این محصول شخصی به نام آنتونیو فرایولی (Antonio Ferraioli ) است که پیش از این برروی لامبورگینی‌های آستریون، وننو کوپه و رودستر، اونتادور SV و رونتون رودستر کار کرده است.
برای بخش موتوری دوزخ (Inferno) نیز یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل توربو دوقلو در نظر گرفته خواهد شد که می‌تواند شتابی صفر تا صد حدودا 2.7 ثانیه‌ای و حدکثر سرعتی بیش از 394 کیلومتر بر ساعتی را به لطف قدرت تولیدی 1400 اسب بخاری (1044 کیلات) و گشتاور 1523 نیوتن متری به ثبت رساند. البته این شتاب و سرعت در مقایسه با چنین قدرتی چندان جالب نیست، زیرا بوگاتی ویرون و یا حتی هنسی ونوم با قدرتی کمتر از این می‌توانند از مرز سرعت 430 کیلومتر بر ساعت عبور کنند و یا اینکه نیسان جی تی آر با قدرتی بسیار کمتر از 1400 اسب بخار، می‌تواند در حدود 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که در این خصوص ضعف آیرودینامیک اینفرنو و یا مهندسی نامطلوب انتقال قدرتی را می‌رساند.
در آخر هم لازم به ذکر است که این هایپرکار برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی مکزیک به نمایش درآمده است، ولی نکته‌ای که اینجا باید مد نظر داشت این است که آیا این خودرو با تایید نسخه نهایی آن، همچنان از یک طراحی شلوغ و عجیب و غریب (کار قالب سازی و مونتاژ را بسیار سخت می‌کند) سود می‌برد؟!

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.