تدارک بی.ام.دبلیو برای جشن 100 سالگی

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:ب ام دبلیو برای جشن 100 سالگی اش 3 خودروی مفهومی معرفی کرده و در ضمن قرار است از یک موتورسیکلت مفهومی نیز بزودی رونمایی کند.

اولین مدل BMW Vision Next 100 نام دارد⁣ که با الهام از i8 طراحی شده، ضریب آیرودینامیکی آن 0.18 بوده و گلگیرهای آن درست مانند پوست طبیعی، قابلیت کشش دارند.⁣ این خودرو که 4.9 متر طول داشته به سیستم خودران مجهز است. همچنین بدنه آنرا از ترکیب فیبرکربن با پلاستیک ساخته اند.

photo_2016-06-19_09-40-42

دومین مفهومی ب ام دبلیو، این بار تحت برند مینی بوده و Mini Vision Next 100 نام دارد. این مینی که با اولویت استفاده روزانه شهری ساخته شده است، درهای اسلایدی دارد، رنگ سقف آن متغیرست و نورپردازی داخلی آن هم متناسب با سلیقه مشتری میتواند تغییر کند. درون کابین این خودرو، برای آنکه سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند، کنسول مرکزی هم حذف شده است.

photo_2016-06-19_09-46-32

سومین مفهومی ب ام دبلیو تحت برند رولزوریس بوده و Rolls-Royce Vision Next 100 نام دارد.
این خودرو که به آن 103EX هم می گویند، در ساخت آن از فناوری پرینت سه بعدی استفاده شده، بدنه ای از جنس کامپوزیت داشته و پیشرانه آن هم الکتریکی است. مهم ترین ویژگی 103EX این است که در کابینش فرمان، پدال یا حتی صندلی راننده وجود ندارد! چراکه کاملا خودران است. همچنین برای انتقال فرامین سرنشینان به خودرو، از سیستم تشخیص صدا برای آن بهره گرفته اند.

شرکت رولز‌رویس به منظور حفظ فاصله از رقیبان تجاری اولین خودروی مفهومی ۶ متری فوق لوکس خودران را معرفی کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، خودروی مفهومی ۱۰۳EX دارای امکاناتی فراتر از زمان است، به‌طوری‌که این خودرو فاقد تجهیزات رایج مثل فرمان و صندلی‌ معمولی است. در واقع تمامی این وسایل با یک نمایشگر بزرگ و مجموعه مبلمان داخلی جایگزین شده است.

مدیر شرکت BMW که مالکیت برند رولزرویس را در اختیار دارد، در واکنش به معرفی طرح خودروی فوق‌لوکس عنوان کرد: مسلما شرکت رولزرویس در زمینه ساخت خودروهای لوکس همواره پیشتاز است و با معرفی مدل مفهومی خودران که حداقل ۲۵ سال تا ورود به دنیای واقعی زمان نیاز دارد، استانداردهای جدیدی در این صنعت معرفی شده است.

تمامی تجهیزات خودروی فوق‌لوکس ۶ متری ۱۰۳EX تنها با سیستم دستیار صوتی پیشرفته قابل کنترل است.

تورستن مولر، مدیر اجرایی شرکت رولزرویس اظهار کرد: با معرفی مدل ۱۰۳EX استاندارد جدیدی در زمینه خودروهای فوق‌لوکس آینده معرفی شد. ساخت این سری مانند رویه فعلی شرکت، در تولید محدود و به دست بهترین کارشناسان صنایع خودروسازی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.