شرکت نفتی شل خودرو فوق مقرون به صرفه معرفی کرد

اتومبیل‌های الکتریکی و هیبریدی طی سال‌های اخیر رواج یافته‌اند و به همین دلیل ممکن است فکر کنید سوخت‌های فسیلی دیگر استفاده نخواهند شد. با این حال شرکت شل به شدت در تلاش است تا این روند را تغییر دهد. این شرکت نفت و گاز روز جمعه سوم اردیبهشت، مدل طراحی و نتایج تست مصرف سوخت اتومبیل کانسپت شل را منتشر کرد. این اتومبیل ترکیبی از طراحی ساده بدنه، طراحی موتور کم اصطکاک و روغن‌ موتورهای خاص است که همه دست به دست هم می‌دهند تا مصرف سوخت این اتومبیل را پایین بیاورند. اتومبیل کانسپت شل ممکن است هرگز به تولید انبوه نرسد؛ اما نشان می‌دهد که شرکت‌های نفتی نظاره‌گر فناوری‌های جایگزین سوخت که در حال جلب توجه هستند، نیستند.

gmd-shellcar-2016-201
شرکت شل با همکاری شرکت گوردون مورای دیزاین، بدنه این اتومبیل کانسپت سه نفره و با همکاری شرکت جئو تکنولوژی، موتور بنزینی ۳ سیلندر این اتومبیل را ساخته است. مهم‌ترین تمرکز در طراحی این موتور، به حداقل رساندن اصطکاک میان اجزای متحرک بود. همچنین شرکت شل روغن‌هایی را مختص این موتور ساخته است.
این اتومبیل که تنها ۵۴۴ کیلوگرم وزن دارد، به اندازه‌ای کوچک است که روی یک میز پینگ‌پنگ جا می‌شود. اتومبیل کانسپت شل تنها برای سه نفر صندلی دارد؛ یک نفر راننده در جلو و دو سرنشین در عقب. این اتومبیل مختص استفاده در داخل شهر است. بخش جلوی این اتومبیل بالا می‌رود تا سرنشینان و راننده بتوانند سوار شوند. این اتومبیل وب‌سایتی مختص خود دارد که مشخصات طراحی و داستان کامل این همکاری سه‌جانبه را بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.